Gå til innhold

"Hvor mye bør en mamma på 30 veie?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy og h.... så lei jeg er dette drittværet! Kjeder vettet av meg og blir bare så helt vanvittig sløv...

Ungene er i bhg og jeg har LAANG ferie. Så da sitter jeg på den breie ræva mi og glaner på firkanten mens jeg hyler nedpå alt jeg kan tenke meg av usunn mat, snop og kaker. I dag baket jeg en kaloribombe av en kake og klarte å trykke i meg 3 store stykker sammen med nesten 1,5 l brus. Har vel egentlig bare sitti og spist hele formiddagen nå i 2- 3 uker. Og jeg småspiser hele tiden!

Nå har jeg funnet frem igjen kaken og sitter med et stort stykke foran meg som roper på meg....

Det kipeste, men så langt fra overaskende, er at vekta går oppover :-(

Veide meg i kveld, og jeg veier STORE 89, 6 kilo!!! Det er godt og vel 15 kilo mer enn jeg veide rett etter min første fødsel...

Fikk også en aldri så liten kommentar fra min kjære i går (det var det som fikk meg på vekta): "har du gitt opp?" "du har lagt på deg bra"

Vi er ærlige med hverandre så jeg blir ikke fornærmet. Jeg er jo klar over det selv, men det er liksom ikke ille nok enda for jeg er overhodet ikke motivert for noe slanking.

Så foreløpig skal jeg nok gjøre kål på kaka mi og spise opp de to snickers king size som ligger i skapet.............mmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør du meg så vil jeg svare at man ikke skal tenke så mye på vekt og antall kilo, MEN at man er i god fysisk form, har overskudd og trives med seg selv. Selv er jeg i "lettvekt-klassen" men den fysiske formen er ikke mye å skryte av hehe! Men det har jeg tenkt å gjøre noe med etter ferien :)

Lykke til, klem

Skrevet

jeg er 28 år, 176cm lang og veier 68 kg

Skrevet

sorry altså, jeg bare skjønner meg ikke på dette. skriver ganske mye om ting du gjør i løpet av dagen, som du vet du burde la vær. greit nok liksom. men mellom linjene leser jeg du er lei deg for det, og egentlig vil forandre det. også avslutte med at du skal stappe i deg enda mer, to snickers king size? da er spørsmålet: hvorfor??

Skrevet

Been there, done that.......det er ikke antall kilo som teller, men følelsen av velvære. Selv har jeg gått ned over 10 kg på 1 1/2 år. Det er så deilig å kunne gå inn i en butikk å få den buksa jeg vil, ikke bare måtte ta den eneste som passer hvis du skjønner hva jeg mener. Selv var jeg så misfornøyd med alt som rant over buksekanten at en dag var det bare nok. .....Potetgullet og colaen som jeg dytta i meg hver kveld ( en liten belønning når unga hadde lagt seg, og jeg endelig skulle kose meg på sofaen )ble bytta ut med noen kjipe knekkebrød som stilna rumlinga på kvelden. Etterhvert går det faktisk myyye bedre, og etter som vekta detter stiger motivasjonen....jeg er helt sikker på at du kommer til å få det mye bedre med deg selv hvis du tar tak i situasjonen. Dette sier jeg fordi jeg oppfatter deg som misfornøyd med deg selv. Er du ikke det , så kos deg med kaka........., det viktigste er å være fornøyd....uansett.....tør jeg si lykke til?

Skrevet

da er vi ganske like:) Jeg veier 90 kg, det er 15 kg mer enn hva jeg gjorde da jeg ble gravid. Sambo er ærlig han og, og sier det som det er... men han sier det på en måte som gjør at jeg ikke kan bli fornærma. mobber da den pittelille kulen på magen hans jeg og.... Men jeg har prøvd å slanke meg lenge da, trener og spiser sunt. Har prøvd bailine også, om jeg ikke gikk ned har jeg ihvertfall stramma opp litt:) Har begynt på lavkarbokur, og i morgen begynner jeg på reductil, får håpe det virker:)

Skrevet

Huff, den kommentaren vil jeg tro såret uansett hvor ærlige man er mot hverandre :( Meld deg på Grete Roede kurs eller noe? Det er kanskje motiverende? Ellers spør legen om råd. Virker som du overspiser, det finnes hjelp mot det.

Skrevet

Det er et snev av ironi i innlegget mitt, men det var kanskje ikke så lett å oppfatte :-)

Jeg har selvfølgelig ikke spist begge sjokoladene, da ville jeg jo ikke hatt noe i morgen.......

Men kaka har jeg faktisk spist :-)

Skrevet

jeg skjønner det ikke ennå jeg.. hvorfor skriver du så innmari happy om dette når du ikke er det?

men uansett ikke opp til meg å skrive noe om, vet ikke helt hvorfor jeg svarte en gang. muligens fordi det provoserte litt. men håper du blir fornøyd en gang.

Skrevet

Nå måtte jeg bare logge meg på for å kommentere problemet ditt. Jeg har aldri slitt med så høy vekt, men jeg "sliter" hver dag med å holde livsstilen og vekta slik som den er. Jeg trener ganske mye for å holde meg slank, i tillegg til at god helse selvsagt er en viktig årsak. En ting er at treningsøkta i seg selv gjør at man forbrenner x antall kalorier. Noe som er vel så viktig, men som få ser ut til å tenke på, er at treningen virker regulerende på appetitten! Hvis jeg ikke hadde trent, hadde jeg ikke klart å holde meg unna søtsaker jeg heller. Det å sitte i en stol hele dagen, er det beste middelet for å få lyst på usunn mat! Når man rører seg, får man lyst på sunnere mat. Prøv derfor å bryte sirkelen ved å røre deg.

Dessuten: Prøv å endre vanene dine, litt etter litt. Ikke prøv å gjøre drastiske endringer over natta. I stedet for å kutte ut alt godt, kutt ut litt av gangen. Gi deg selv noen "frirom" der du kan kose deg, men ha også noen grenser. F.eks. ikke spise søtt før klokka ni. Ta ett skritt av gangen, og vær førnøyd med deg selv når du klarer det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...