Gå til innhold

Flere med dødsangst ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gruer for fødselen. Er så redd for å dø fra de hjemme (sambo og datter). Og så er jeg redd for at den nye jenta skal dø også - det er akkurat som om det at jeg ble gravid igjen er for godt til å være sant og at det aldri kan gå bra.. Uff, vet dette høres forferdelig ut, er det flere som tenker sånn om dagen ? Jeg har ni uker igjen til termin så det er lenge å tenke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA.. Det er helt grusomt. Har hatt det sånn lenge,men nå har jeg igjen 6 dager til termin..

Har det akkurat sånn som du forklarer!! Akkurat som jeg skulle sagt dcet selv...

Huff.. Jeg har vert så "dum,så jeg ikke har snakket med noen om det...

Ta deg en prat med lege eller jordmor..Det skal hjelpe...

Skrevet

Jeg har snakket nokså mye om det, både med jordmor og lege, men det er akkurat som om temaet er utømmelig. Redselen tar liksom ikke slutt samme hvor mye jeg snakker og snakker og snakker.. Jeg har sikkert fått tatt av "toppen" på angsten med samtalene, men jeg er fremdeles redd.

Misunner deg litt som har termin snart - samtidig vil jeg helst holde tiden tilbake fordi jeg gruer meg.. men min tid kommer...

Lykke til ! Går du i vanlig fødsel eller har du valgt KS ? Jeg skal i utgangspunktet gjør det på "den vanlige måten"

Skrevet

samme her livredd....men har ikke turt å ta det opp med jordmor eller lege...tenkte at under fødsel kan jeg si det da tørr jeg sikkert.samboer vet om problemet og han er ikke den biologiske faren til min sønn,men fungere som det så jeg er livredd for noe skal skje med meg så di blir alene...uff uff nei begynner nesten å grine bare ved å skrive dette...har 6 uker igjen til fødselen......håper alt går bra!!!!!!!

Skrevet

Huff det er ikke lett.... :(

Jeg skal føde på normalt vis... Er redd for ks også.Iallfall narkose hvis det skulle bli det.. Vet ikke hvorfor egentlig men...

Skrevet

Er også redd for KS. Det verste som kan skje meg er hasteKS i narkose. Jeg har aldri hatt narkose men er kjemperedd det likevel. Handler om redselen for døden det også tror jeg.

Til anonym: samme her. Min mann er ikke biologisk far til datteren min på seks. Hun har en annen far som jeg er livredd skal sitte igjen med fullt ansvar for henne dersom jeg dør - skal skrive et testamente hvor jeg ber om at min mann skal følge opp og ha delt ansvar for henne selv om han ikke er biologisk far. Jeg håper det skal dempe angsten litt... Min mann vil jo uansett være faren til det nye barnet og min datters søster... Uff. Kanskje du også skulle ha snakket litt med en jordmor.. det er kanskje ikke så lett å gjøre det under fødselen.

Skrevet

Jeg melder meg inn her! Er i uke 36 og har i det siste begynt å tenke mye, spes når jeg er alene og når jeg ikke får sove om nettene...

Uff...det er slitsomt....

Tenker mye rart..er förstegangs så jeg vet ikke hva jeg går til...har hatt en ganske okej graviditet så langt...er frisk ellers..

Har enormt liten smerteterskel og er kontroll freak så jeg lurer på hvordan dette skal gå..Vil jeg klare å jobbe MED kroppen uten å få panikk slik at det går utover babyen og meg..

Kommer födselen til å bli kjempelang og töff?

Så begynner jeg å tenke på dette om det kommer opp noen komplikasjoner, at jeg blör mye og at jeg ikke får babyen ut og må ha KS...

Er drittredd narkose, epidural ..har forsåvidt aldri fått noen av delene men tenker at kanskje jeg får en allergisk reaksjon på narkose f eks og dör eller at jeg ikke får nok narkose og er i en slags våken tilstand under operasjonen uten at legene er klar over det...

Ufff.............

Tenker mange rare tanker for tiden...Er såå redd for babyen min hva skjer med han hvis jeg dör el noe...

Lurer på hvordan dette skal gå jeg.....

:(

Skrevet

god å høre at jeg ikke er alene, er også redd... huff.. ikke bare bare å bli mamma!

Skrevet

får et sådan stikk av redsel inn imellem ja,hadde det ikke med nr 1,men tror nettop det er fordi jeg etter at ha fått ham ikke vil la ham vokse op uten en mamma,min mor døde for 3 år siden og det var så tøft,hun var bare 53 hun fikk et hjerte infark,min morfar var bare 59 han døde av en blodprop,min kusine døde da hun var 30 av en hjerneblødning og min mor hadde hatt en hjerneblødning og en blodprop tidligere før hun døde,alle disse ting kan komme av et arveligt gen så jeg har større risiko for blodpropper under fødslen og derfor snakker de om at sætte meg igang på mandag 4 dage før termin da det øker risikoen ennda mere at gå over tiden.man tenker jo ikke på disse ting når man blir gravid,det hadde heller ikke stoppet meg,men pludselig når man kommer så tet på fødslen kommer redslen snikende,tror det sker for de fleste på et eller annet tidspunkt,men føde må vi jo så krysser fingrene og regner med det går bra for os alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...