Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Har dere begynt, og når gjorde dere det eventuelt? Lillegutt er 14 mnd og vi bruker ikke. Svigermor har nettopp vært her og sa; hvaaa, har han ikke pute! Stakkars liten, skal du bli helt flat i hodet du da.. Ærlig talt, det koster da ikke så mye. Om det er det det står på kan jeg betale den altså! Hmf, det er ikke for å spare penger at han ikke har pute da! Jeg trodde ikke det var anbefalt når de var så små, men kunne liksom ikke slå i bordet med når de skulle begynne med det heller.. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 jeg ville nå skyntet meg til butikken og kjøpt pute i morra! noe barn skal ha fra fødselen av. det er ihvertfll det jeg har lest flere steder og både barsel og hs sa at dette var viktig. så ville nok begynt nå ja. di blir veldig flate av og ikke bruke det. venninna mi gjorde feil der. oppdaget dette da gutten hennes var 6 mnd og begynte da med pute. han er i dag tre år og fortsatt unormalt flat sa hs da dem sist var på kontroll.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 tassen min er flat på ene siden av hode hadde favoritt side da han var baby.. ingen som har sagt noe til meg om at han skal ha pute.. ikke fysioterapeut, ikke hs, ikke legen på hs, ikke legen på sykehuset.. har hørt at de ikke skal ha pute for tidlig jeg da...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Datteren min på 16 mnd har aldri hatt putte, og hun finnes ikke flat i hodet. Jeg fikk vite at barna ikke skal ha pute både fra sykehuset og hs.
*Magic* Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Da gutten vår ble ett år fikk han pute, og han har elsket den fra første stund:) Har hørt at tidligere ble det anbefalt å begynne med pute rundt ett år, men nå sier noen at de bør ha pute fra de er nyfødt (for å prøve å unngå at barnet blir flat i hodet)
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Herregud, jeg blir så frustrert!! Om ikke fagfolkene klarer å enes engang, hvordan skal vi vite hva vi bør gjøre da? Men en ting er felles her; ingen sier noe om hvorfor/hvorfor ikke. Sønnen min er ikke flat i hodet, så det argumentet holder ikke. Tilhengere: Hvorfor skal barna ha pute? Motstandere: Hvorfor skal barna ikke ha pute? (og når begynner de ev.) HI
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Konklusjonen her kan vel være at det ikke er så farlig ene eller andre veien. Smak og behag...
*Ulrikke* Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 Snuppa mi har hatt en sånn flat babypute fra hun var ganske liten (sånn type 1 cm høy, merkes ikke egentlig). For en uke eller to siden fikk hun juniorpute og juniordyne, da var hun 19 mnd. Har egentlig ikke merket så mye fra eller til, men hun fjerner ikke pute ihvertfall, og ligger på den, så det kan jo ikke være så ille
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 Gutten min fikk juniorpute nå for 1 uke siden, han er 14 mnd. Hadde babypute før det. Han hadde favorittside når han var lliten baby og her opplevde jeg krangle mellom fysio og hs. Fysioterapeuten kom for å se på han mens hs var der. Fysio mente at vi måtte la han bruke pute, i hvert fall på den flate siden. Og eventuelt la han ligge på siden. Noe hs var helt i mot. De diskuterte litt og ble til slutt enig om at han trengte pute. Fikk aldri høre grunnen til at hs var så i mot pute. Om det er fordi de event. snur seg om natta eller hva ? Gutten min ligger det meste av natten på magen. Derfor har jeg alltid hatt puten under lakenet, slik at han ikke skal tulle seg inn i putetrekket.
Raffna Skrevet 6. juli 2007 #10 Skrevet 6. juli 2007 Tassen er snart 17 mnd og har aldri brukt pute. Han er ikke flat noe som helst sted på hodet, og han sover kjempegodt. Nå som det er så varmt ute (og inne) føler jeg at han bare ville blitt svett i håret av å ha pute, så jeg tror jeg venter med å begynne med det til over sommeren i hvert fall.
Mrs. Bouquet Skrevet 6. juli 2007 #11 Skrevet 6. juli 2007 Det betyr faktisk ikke så veldig mye om de har pute eller ikke. Men det anbefales nå en tynn pute for å gi bedre sirkulasjon rundt nakke og hode helt fra fødselen av. Men en ting er sikkert, når barnet begynner å legge ting under hodet selv må det i alle få pute.
momalolinon Skrevet 6. juli 2007 #12 Skrevet 6. juli 2007 Lillemor började med pute när hon var tre veckor gammal! I Sverige rekomenderar man kudde från nyfödd (en liten tunn kudde).
reserbolla - mamma til 2 Skrevet 6. juli 2007 #13 Skrevet 6. juli 2007 Begynte med babypute rundt 12 mnd ca.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 6. juli 2007 #14 Skrevet 6. juli 2007 gutten min har hatt pute fra dag en, og ble alikevel flat i bakhodet. det eneste som hjalp for å rette det ut var å snu på senga,da vendte han hodet andre veien etterhvert,og hodet retta seg ut sakte men sikkert! det er ei stund siden han har hatt pute nå.. han beveger seg så mye rundt i senga at den lå mere oppå hodet enn under:o) men får han komme over i vår seng..da kjemper han til seg puta mi:o)
RajaPia Skrevet 7. juli 2007 #15 Skrevet 7. juli 2007 Mi bruker ikke pute enda , men hun ligger ikke rolig på en flekk da. Oftest på magen med rompa i været, på tvers i min seng. Leste i en bok om barn , at de ikke skal ha pute første leveår.
Vanilla83 Skrevet 7. juli 2007 #16 Skrevet 7. juli 2007 Bynte med pute til gutten da han var 7-8mnd gammel, han ville det selv. Elsket å ligge med hodet på armen, vår pute, fikk ikke sove ellers:) Bare ei helt tynn sånn baby pute
Muffinsmamma Skrevet 7. juli 2007 #17 Skrevet 7. juli 2007 Ingen pute her i gården, men han legger seg alltid oppå dyna så det er vel på tide med pute da.. hehe. er snart 14 mnd.
lifa og Eline Skrevet 7. juli 2007 #18 Skrevet 7. juli 2007 Eline har akkurat blitt 17 mnd. og det blir lenge til hun får pute. Har foreløbig ikke bruk for det. Vår helsesøster mente at det ikke var nopen vits i å gi pute før man evnt. måtte. Feks. som en over sier legger ting undr hodet./elelr skjevt/flatt bakhodet. Eline har ikke tegn til flatt bakhodet selv om hun aldri har hatt pute så det er vel noen som er mer disponert for det enn andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå