Tigermor. Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Kan man velge selv når man vil møte opp/dra fra jobb, eller skal det være avtalt med arbeidsplassen på forhånd hvilke dager man skal komme osv?
sol og varme Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 når du på aktivsykemelding så arbeider du "ikke" slik at de andre skal kunne regne med deg - fordi da får de en vikar istedenfor deg...slik at hvis du kan gå på jobb så gjør du det, og blir du plutselig dårlig så går du hjem... ingen kan si at dette fungerer dårlig, dette er tullete.... det kan jo være greit å si at man skal prøve å komme så ofte man kan, men hvis du f.eks føler at i dag er jeg dårlig og det varer nok mer enn en dag så er det jo positivt å si ifra til "sjefen" men som sagt - du går "ovenpå" de andre ansatte - så du skal ikke legges stort ansvar og mye planlegging...
Athina' Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 sol og varme har rett..... MEN du MÅ skrive en avtale om den aktive perioden og hvordan den skal løses, om ting kan tilrettelegges, hvilke arb. oppgaver du skal ha og i hvilken tid på dagen(arb.tid) du skal jobb osv. Og er den ikke fullstendig i flg NAV sin standard får du ikke innvilget avtiv sykemeldig. Blanketten ligger på NAV sine sider så du kan se litt hva de vil vite der. Jeg har selv nettopp vært på det, så jeg har vært igjennom dette med NAV og arb.giver. Og det skal være en oppfølgingsplan, glemte å skrive det.
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Jeg er aktivt sykmeldt nå. Man skal helst avtale med jobben hvilke dager og når man vil jobbe, klarer man ikke å gå på jobb en dag man skulle ha vært der så må man selvfølgelig ringe. Du skal ikke regnes med som en del av arbeidsstokken og du og arb.giver avtaler hvilke ting d kan gjøre. Jeg jobber i bhg og skifter ikke bæsjebleie f.eks for da må jeg løftede opp på stellebord. Jeg unngår også å legge i vogn og ta opp fra vogn. Du kan også ta så lang pause du vil og så ofte du vil. Det kan bli litt surmuling på jobb når de andre ser at du går der og gjør lite (i forhold til dem) og de er slitne og trette,så det kan være lurt av arb.giver å informere om hva aktiv sykmelding innebærer. Men dette avhenger kanskje av hvilken jobb du har, siden jeg jobber på småbarnsavd så kan det bli mye løfting,men da finner jeg andre ting å gjøre.
Bdancer Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Man skal avtale med jobben når du skal komme å gå (foreksempel kortere dager), og at du kanskje får andre arb.oppgaver enn vanlig hvis det er nødvendig. Men det skal settes inn vikar for deg, så jobben ikke skal være avhengig av deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå