Gå til innhold

Feber i kveld, bhg i morgon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde nesten 39 i feber tidleg på kvelden, men fin form og ingen ting annet. Kan han reise i bhg i morgon dersom han er ferberfri og i bra form?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei.

Legene sier at barna bør ha minst en feberfri dag hjemme.. Fordi det er noe helt annet "å være i god form" hjemme, enn det er i bhg.

Skrevet

Ja om formen er fin kan han d. Legene er gått bort fra d og måtte vere inne en dag etter å hatt feber.

Skrevet

åja, kanskje det.. finner det vanskelig å tro at alle legene er enige om noe.. ;)

men vår barnehage opererer etter dette prinsippet fremdeles, pga erfaring med barn som enda er ganske tufs etter å ha hatt feber dagen før.

men hver sin smak. jeg foretrekker å la datteren min bli helt frisk før jeg sender henne i bhg, men er vel kanskje ikke alle som har anledning til det?

Skrevet

Det kan være vanskelig for deg å vite om feberen er borte i morgen, pga at tempraturen er lavere om morgenen og stiger utover dagen.. så hadde hatt barnet hjemme i morgen om det hadde vært meg.

Skrevet

selvfølgelig skal barnet være hjemme dagen etter 39 i feber!

Skrevet

Kan ikke den stakkars ungen få hvile seg før han blir frisk? Blir helt oppgitt av slike som deg jeg, huff...

Skrevet

Feberfri dag hjemme først.

Problemet er ikke at de er ute i barnehagen, men at det er mye styr og høy fart i barnehagen og det er ikke så lett for en litt sliten skrott å henge med. Bedre å få være hjemme å ta dagen i eget tempo.

Skrevet

En feberfri dag hjemme sier vår fastlege !

Og det trengs somregel.

Har jobbet med barn endel år. Mange ganger har foreldre sendt barna på skole / barnehage dagen etter feber , og ganske mange ganger har det måttet bli ringt etter foreldrene i løpet av dagen.

La barnet bli hjemme en dag for å se om det er friskt !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...