Gå til innhold

dere som ammer, skriv kort hva slags prevansjon dere bruker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er gutten min snart 3 mnd og jeg har enda ikke skaffet meg noe prevansjon :( Jo sex har vi, men vi har ikke lyst på flere barn så det er kanskje lurt å bruke noe snart før det er forsent.

Dere som ammer , skriv bare kort hva dere bruker.

Blir takknemlig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hormonspiral. satt inn 10 uker etter fødsel som er 8 mnd siden nå...

Skrevet

Hormonspiral

Skrevet

Ok.

Vi begynte med kondom de første gangene.

Så satte jeg inn hormonspiral. Den var inne i nesten 6 mnd og blødde hele tida så det føltes som "dobbelt opp" med prevensjon.

Fikk ut spiralen, begynte med cerazette. Blødninger der også og sluttet.

Kondom igjen.Og da er det vel bare å fortsette med det, for hormonene tåler jeg jo ikke.

Gutten er forresten 10 mnd og ammer litt enda.

Skrevet

Ingenting;) Fikk heller ikke igjen mensen før etter et halvt år og etter det er det jo lett å regne ut når eggløsning er sannsynlig.

Skrevet

ha ha ha jo den er kjent :) men ikke like morsom, for svingen kan fort resultere i en beby til, noe vi ikke ønsker...=P

Skrevet

Nei ikke vi heller, så jeg må nok finne på noe annet snart! Fødet for 8mnd. siden men har ikke funnet ut hva jeg skal bruke...

Skrevet

hahahaha jeg har lyst på noe LANGVARIG, men ikke lyst på piller, plaster, sprøyte. Så jeg går og vurderer hormonspiral, MEN jeg redd for at det skal gjøre vondt og at jeg skal blø i mange måneder.

Skrevet

Jepp, sånn tenker jeg også! Men jeg ender nok opp med spiral, men jeg er usikker på om det blir hormon eller kobber.

Skrevet

Men reagerer du på p-piller og andre hormonbaserte ting? Det gjør nemlig jeg, Reagerer på alt. Ellers er det vel ikke noe annet å gjøre enn å prøve den. Evt kobberspiral?

Skrevet

nei jeg har aldri reagert på noe som helst. har prøvd p- plaster, p- sprøute, jasmin p-piller. Ikke reagert på noe. Hadde litt sånn menslignende smerter av p-plester og p. sprøyte, men ikke noen blødninger. har heller ikke fårr tilbake mensen etter fødsel, gutten min er 3 mnd.

Skrevet

Spiral, fikk satt inn fire mnd etter fødselen

Skrevet

Hormonspirel, satte den inn på 6 ukers kontrollen. Ikke vondt, blødde litt i et par uker etterpå - senere ingenting. Er kjempefornøyd.

Skrevet

Hei

Har kobberspiral. Satte den inn to mnd etter fødselen, blødde noen dager og så stopp. Hadde litt menssmerter de første dagene men det gikk også over. Nå kjennes den ikke, og jeg er storfornøyd. Veldig greit for dem som ikke tåler hormoner også:)

Skrevet

først kondom, så p-piller

Skrevet

min gutt er 4 mnd. vi bruker kondom, men jeg skal etterhvert prøve en lady comp. Man måler temperaturen på morgenen også sier den ifra om du er fruktbar eller ikke de neste 24 timene. virker veldig greit, men litt dyrt å kjøpe.

Skrevet

har bestemt meg for hormonspiral.håper jeg slipper problem med blødninger og at det ikke gjør vondt å sette den inn.

Har brukt kondom hittil,drit lei..heheh

Skrevet

Kondom - vurderer kobberspiral. Vil ikke bruke noe med hormoner.

Skrevet

Cerazette. Hadde blødninger den første måneden, men etter det så har det gitt seg helt. Vurderte spiral, men i og med at vi planlegger å begynne å prøve på en til om ca ett år så er det greit å bare kunne slutte på pilla når den tid kommer.

Skrevet

Hormonspiral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...