Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Er det skadelig å sette inn et klyster slik at jeg får tømt tarmen en gang for alle? Er på do ørten ganger om dagen og det kommer vel ut en kvart teskje hver gang. Utrolig irriterende, men vet jo at det er normalt. Hvor ofte kan jeg evt. sette inn klyster? Hver dag?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Hadde ville hørt med jordmor om dette. Klyster kan føre til at fødselen starter.Hvor lenge har du igjen? Må i så tilfelle ta et miniklyster,et microlax f.eks,men ikke hver dag.
Babyheaven OVERTID:( Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Hei. jeg har slitt med det samme hele svangerskapet,er i uke 35 nå. Jeg har prøvd benefiber, lactulose uten større virkning. videre har jeg brukt miniklyster microlax,men det fungerer ikke på meg lenger. Spurte jm om jeg kunne bruke dulcolax,og fikk under tvil et ja men bare hvis det var helt krise. Tok to tabletter en dag,og satt på do hele forbanna natta. aldri vært så sår der bak noen gang før. Tar det aldri mer igjen. Men så var jeg på apoteket å kjøpte idoform(Melkesyrebakterier) ikke farlig for gravide. Begynte med 4 om dagen de to første dagene,deretter har jeg tatt to... og utrolig nok,nå kommer jeg meg på do hver dag.. Gud så godt det er,hehe. Anbefaler deg å prøve dem:) lykke til med forsøket:)
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Hei! Støtter babyheaven, idoform er tingen. Da får du normalisert magen og tarmene. Ufattelig bra, har brukt dem i flere uker og har aldri problemer med å gå på do etter at jeg begynte å bruke disse. lykke til videre i svangerskapet
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Har du prøvd et middel som heter ViSiblin? Selges på apoteket og skal tas med rikelig vann,oralt vel og merke... Fikk det etter fødselen for å få i gang magen skikkelig og at det ikke skulle være hardt. Synest dette var veldig effektivt og brukte det i neste svangerskap for å klare å "bæsje"skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Det vil nok bli bedre nå mot slutten,men hvis jeg var deg så ville jeg heller endret kostholdet mitt. Prøv å spis litt mere fiber og frukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå