Gå til innhold

Hjelp! Ang. innbyggingsovn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på å sette opp kjøkken og finner plutselig ut at man må ha to stikkkontakter til en innebygget ovn. Stemmer dette? Noen med erfaringer?

Evt. av hvilket merke trenger man bare en stikkontakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel sånn at du må ha en til toppen og en til komfyren?

Skrevet

Ja det var det jeg begynte å bli redd for : ( Vi har bare en. Kanskje vi ma ha en vanlig komfyr allikevel det har jeg ikke sett for meg.

Skrevet

Hvis platetoppen står rett over komfyren, finnes det ovner som kan kobles sammen slik at bare en stikkontakt brukes. Men kjøper du platetopp med touch-panel må du ha to stikkontakter. Da er det ingen kobling mellom komfyr og platetopp.

Skrevet

Det stemmer det, men på den delen som kommer fra ovnen så er det en helt vanlig stikkkontakt, men fra den som kommer fra platetoppen er det en sånn komfyr kontakt. Så da trenger du bare en spes kontakt :-)

Skrevet

Men toppen har vel vanlig stikkontakt, mens komfyren har sånn med tre på? Eller? Ble plutselig veldig usikker nå...

Skrevet

Takk! Trenger forsåvidt ikke touch panel. Da ordner det seg forhåpentligvis:)

Skrevet

Det er riktig at du må ha en til toppen der den skal være og en til selve ovnen der den skal være. Det er ikke vanlige stikkontakter men slike større og du må ha egen kurs på platetoppen.

Skrevet

Omvendt :-) Iallefall her. Nettopp kjøpt. Elektrolux er det her i gården.

Skrevet

Ja, omvendt kanskje ja, hehe...

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Håper det ordner seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...