Mamma Mim Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Hei! Leste i et innlegg lengre ned at du har denne "Silhouette" maskinen.. nDet er den til å koble til datamaskinen vell? Lurer på å kjøpe litt utstyr, men er veldig usikker hvor jeg skal begynne.. Fungerer denne fint? Kan denne erstatte tang og revolution...? Kan den f.eks. skjære ut alt av fonter man har på data? Hva med forskjellige figurer? Kan man lage egne i tillegg til de man får kjøpt ferdige hor quick kutz? Har verken tang, revolution eller Silhouette, men virker som du får mer for pengene om du invisterer i denne med det samme, om den da kan erstatte tang/revolution...? Håper du kan hjelpe meg...
Trollet73 Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Jeg har tang, Revolution og Silhouette, men jeg kommer ikke til å kvitte meg med tangen og rulla. Silhouetten kutter alle truetype-fonter ja, så der er det uendelige muligheter. Men, den kutter ikke like rent og man må gjerne finskjære litt etterpå. Figurene til Silhouetten er ikke like kule og mange som man får til tangen, og det er et styr å måtte koble opp maskinen hver gang man skal ha en diecuts. Dessuten bruker den mye mer papir, og kviv og underlagsmatte er slitedeler (som det koster å bytte). Derfor skal jeg bare bruke den til overskrifter. Diecuts lager jeg som før, med tang eller Revolution. Ja, du kan lage egne, men for et styr det blir. Og jeg tror ikke at de blir så veldig fine med mindre man er utdannet på autocad eller tilsvarende. Dersom du ikke har noe fra før, så anbefaler jeg Silhouette i stedet for løse alfabeter. Og Revolution slik at du kan kutte alt av dies fra QK.
Mamma Mim Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2007 Enn vet du hvordan revolution er i forhold til cuttlebug...? Den kunne man vel bruke diesene fra quick kutz i også?
Trollet73 Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Jeg kjenner ikke den maskinen bortsett fra at jeg ikke liker hvordan den ser ut. Likner en plastleke, og jeg er redd kvaliteten er likeså. Har ikke noe sans for diesene til verken cuttlebug eller Sizzix, så da trenger jeg ikke en maskin som tar alle. Revolution er jo lekker!!!
Mamma Mim Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2007 enig i forhold til at cuttlebug ikke ser like pen og holdbar ut som revolution, men liker noen av diesene til cuttlebug.. Men man må jo velge da.. Synes den rosa tangen er skikkelig fin også.. Klare ikke helt å bestemme meg.. Den får man jo med et alfabet også når man kjøper, men er litt redd dette er så lite at det kanskje ikke blir no særlig brukt...? Har bare kjøpt dies av andre som jeg bar brukt og da bruker jeg jo det jeg får tak i, men.. Huff vanskelig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå