snehvit77 Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Er det noen her inne som har det, evt hvem har dere/ hvor ofte/ hva koster det? Har en liten drøm om å betale noen for å vaske her annen hver uke, men samtidig så er jeg jo litt skeptisk.
ennaH Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Jeg har bedt Citymaid om pristilbud på hva det ville koste å vaske huset vårt (104 kvadratmeter boareal) og de sa at det ville koste 940 kroner gangen. Bestiller vi vask så sjeldent som en gang i måneden, krevde de 150 kroner ekstra.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Jeg har brukt en veldig flink vaskehjelpp i 5 år. Hun får 150 kroner timen, og er her annen hver uke. Leiligheten vår er ca 95 kvadrat, og hun bruker 3 timer, så blir 450 kr gangen. Men da gjør hun ALT. Drar ut sofaputene og støvsuger innimellom der, skrubber gulv og komfyr og kjøleskap, pusser speiler osv. Er de mest anvendte pengene noen gang. Mannen min og jeg er enige om at uansett hvor dårlig råd vi enn måtte få noen gang er hun det siste som ryker. Er virkelig fantastisk å dra på jobb fredag fra et rotete og halv skittent hus og komme hjem til en strøken, vellduftende oase. For ikke å snakke om at mannen min og jeg ALDRI krangler om husarbeid. Vi vet jo at engelen vår kommer og ordner opp :-D
ennaH Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Men betaler hun skatt? For meg høres det ut som om denne prisen er så lav at hun umulig gjør det. Da blir det et verdispørsmål hvorvidt man ønsker å bidra til svart omsetning. For meg er det HELT uaktuelt.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Syntes det hørtes litt dyrt ut...Eller? Jeg er ikke helt inne på hva de da evt gjør.... Vi har ca samme boa som det dere har, og jeg kan ikke skjønne at det skal ta så lang tid... Kanskje bare jeg som slurver:-)
Raych Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Vi hadde en periode på et halvt år for ca. 2 år siden. Da hadde vi hver 14. dag. Hun var her i 3 timer og da betalte vi 250 kroner per gang:) Ikke så gal pris det synes vi. Vurderer å skaffe oss det igjen fordi hun vi brukte sluttet som vaskehjelp, og vi har ikke funent noen ny.
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Vi har en jente fra Ukraina som vasker hos oss annenhver torsdag. Hun får 125 kr timen, og er verdt hver krone. Jeg orker ikke gjøre noe selv pga bekkenløsning, men det spørs om vi ikke beholder henne etter fødselen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå