Gå til innhold

Jeg, den "perfekte" mor???? Sansynligvis ikke! ( litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg overhørte to jenter snakke om meg i dag. De snakket nedsettende om hvor "perfekt" jeg er. Først ble jeg sint, men så måtte jeg le av de. Kjære, noe så teit! Jeg tror det er misunnelse jeg... Ja, barna mine elsker grønt og frukt, vi har sunne middager, barna sitter mot kjøreretningen, også hun som er nesten fire. De får tran og spiser grovt brød. Jeg bruker ikke natusan av prinsipp, og barna blir ikke vasket med våtservietter. Vi bruker ullundertøy, og nei - jeg tror ikke de dressene til 200 kr på obs er like gode som troll sine til 1400,- SO WHAT? Når ble det en uting å gjøre det som er bra? Jo, og det som var værst: de kritiserte at ungene ikke har hatt gåstol og at jeg var nøye på nett på trampolinen. Tankene gikk til jentene her inne, og at mange også blir kritisert for å være "perfekte" her inne. Jeg faller nok inn i den kategorien, fordi jeg gjør det som er anbefalt. Fordi jeg er nøye. Men perfekt?

En perfekt mor er perfeksjonist, og det er fryktelig ille. Ingen vil vel ha en perfeksjonist til mor. Jeg gjør masse feil jeg og. Her om dagen fant jeg minsten ved vinduet med ei død flue i munn, og i dag krabbet hun rundt med ei sikkerhetsnål i hånden. Vi har dårlig tid innimellom, slik at det hender det blir pølsefest til middag her også. Jeg gjør ikke noe stort nummer av at jeg velger det jeg gjør, men hvis noen spør så svarer jeg. Eneste jeg virkelig reagerer på er når noen snur barna med kjøreretningen av ingen annen grunn enn at foreldrene syns det ser best ut, men det er en annen diskusjon.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte få luftet ut litt frustrasjon. For selv om deres baksnakking ikke burde gå inn på meg, og at det i grunnen faller på sin egen urimelighet, ble jeg litt irritert. Jeg prøver bare å gjøre det som er best, og ja - jeg syns det er viktig! For meg!!! Jeg har da aldri lagt meg borti hva andre gjør med ungene sine, ikke av mine bekjente. Det får stå for deres egen regning. Jeg blir kanskje noe engasjert her inne, men det er gjerne hvis noen spør.

Uff, dette ble fryktelig negativt, men måtte bare får det ut! Sånn ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns alle skulle gjøre det som passer dem, ikke tenke så mye på hva andre syns...=) så lenge man ikke gjør ungene no direkte skadelig vell og merke=)

ha en fin kveld puncky=) syns du høres god ut, men ikke perfekt hehe

Skrevet

De sier det jo bare fordi de skulle ønske at de var mer som deg da :) jeg tror ikke at noen som er helt fornøyde med sine egne valg hadde giddet å henge seg opp i at noen velger å gjøre ting annerledes enn dem :) (så lenge det ikke er negative ting som å slå barna o.l. da)

Skrevet

Nå er det vel ikke mindre bra å kjøpe en billig dress- det er isåfall din mening. Hvordan du er driter jeg i, sålenge du ikke forventer at andre må være som deg for å være en god mor.

Skrevet

Som jeg sa, jeg tror ikke dressene til 200 kr er like gode, men foreldre ser viktigheten i forskjellige ting. Og som jeg prøvde å forklare - jeg forventer ikke at noen skal være som meg jeg. Har aldri ansett meg selv som perfekt på noe område. Tenker ikke så mye over hva andre gjør med barna jeg, så lenge de er snille og gode mot barna sine og beskytter de.

Skrevet

Folk spes kvinnfolk snakker ofte dritt om andre kvninner for å forsvare sine egne valg.. Spes hvis de inderst inne vet at deres valg og avgjørelser ikke nødvendigvis er tatt på bakgrunn av hva som er best for barnet, men best/enkleste for foreldrene...

Skrevet

Hurra hurra, da er jeg også en perfekt mor:) Jeg gjør akkurat som du. Tilogmed boikotter Natusan av prinsipp:)

Skrevet

Jeg synes du er flink :0)

Hva så om noen mener du er perfekt, alle vil jo gjøre så godt vi kan.

Selv har jeg tulle i den "feile" kjøreretning, pga hun kastet opp etter 5 minutter med det andre setet. Noe som gjorde meg FARLIG i trafikken... Kunne selvsagt latt være å kjøre... men, det lar seg ikke helt gjøre det heller.

Skrevet

Det skjønner jeg godt, og er utrolig glad det ikke er sånn med mine to.

Skrevet

Hehe, ta det som ett kompliment du! De er kanskje sjalu på deg eller noe:)

Skrevet

JA!!! Du er en perfekt mor, og ta det som ett kompliment!!! Det er jo sånn alle mødre burde være. Når en ser på sine barn som det mest verdifulle i verden, og elsker de overalt,- vel da gjør en alt som står i ens makt for de. En setter de høyest. Hva er da galt med det? De som snakket negativt om deg, når det gjelder dette, burde tenke seg om. De er typiske mødre som feks sparer på klærne til ungene, for å gå i siste mote selv... Hva er mest fornuftig? Det handler om prioritering . Noen prioriterer ungene, som du, og andre prioriterer andre ting fremfor ungene. Jeg ville valgt å være den perfekte mor iallfall:-)

Skrevet

Ekstra festlig at de var forarget over at du ikke brukte gåstol. Er det noen som gjør det nå?

Skrevet

Tusen takk!

Skrevet

Faktisk så kjenner jeg fire stk som har brukt det jeg. Babyene syns jo det er så moro. Faktisk har jeg blitt spurt om hvorfor jeg ikke vil ha slik, og da har jeg sagt at det er fordi det ikke er bra for barnet.

Skrevet

DU er en PERFEKT mor!! Og ikke fordi du nødvendigvis gjør ting rett, men fordi du gjør det DU mener er til det BESTE for barna DINE!!!!!!!

Dette er en sak jeg brenner utrolig for. Altfor mange er opptatt av å hevde seg selv ovenfor andre eller å dømme de som gjør alt "rett". Det er jo slik at vi er forskjellige og velger å gjøre ting på forskjellige måter. Det viktigste er jo at man gjør det beste man kan for barna sine og på den måten mener jeg at alle som gjør dette er PERFEKTE mødre. Når ble det å være perfekt noe negativt? Heia janteloven!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...