Gå til innhold

Hvilken brystpumpe skal jeg velge?


Inechris

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangsfødene å lurer på hvilken brystpumpe jeg skal velge? Det er så mange forskjellige merker og typer å velge mellom at jeg blir lettere forvirret ;)

 

Lurer også på hvilken vippestol/leketeppe som er å anbefale.

Håper noen kan dele sin erfaring med meg.

På forhånd tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde avent manuell pumpe sist med tulla mi. Men dette var i 2003 og de har kommet med en ny modell som skal være litt bedre. Jg syns nemlig avent sin var helt håpløs. Funket ikke bra på meg i det hele tatt. Men som sagt de skal visst ha forbedret den. Ellers har jeg hørt at medela sin er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg heller etter ungen er kommet.

Ikke sikkert du trenger det, og apotekene er åpne mesteparten av tida.

Jeg kjøpte meg en avent manuell, og likte den godt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avent manuell var kjempe god da jeg brukte den for 8 siden å brukte den myyye...begynte tidlig i arbei å pumpet de fleste måltider så den ble velbrukt:) er å anbefale:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Mendela sin forrige gang (2004). Den slet jeg ut så jeg har kjøpt meg den nye Swing. Vet ikke hvordan den er, men den skal være forbedret.

 

Når det gjelder vippestol har vi en fra Baby Relax (kan kjøpes hos Babykos) som vi er kjempe fornøyd med. Den kan brukes til barnet er nærmere 3 år. Den har en gyngefunksjon i steden for at den vipper ned ved hjelp av vekta til barnet. Det som jeg synes er viktig å tenke på før kjøp av vippestol er hva den skal brukes til. Vår har stroppen mellom beina så langt opp på setet at barnet ikke sklir ut av stolen, men sitter riktig. I og med at den har gyngefunksjon i steden kan den brukes når en skal starte med grøt og ikke kan sitte selv. I vippestoler (som BabyBjørn sin) vil barnet bli liggende mer og mer når det blir eldre og da vil de jo gjerne se mer og mer. Dessuten kan de stolene ikke brukes lenger enn til ca 9 -12mnd alder.

 

Lykke til med valget (ja, det er litt av en jungel der ute)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en avent pumpe og leste ikke instruksene ordentlig, viktig at den lille ventilen i sugefunksjonen ligger riktig vei...hehe. Men da jeg endelig fikk det til viste det seg at ungen min over hodet ikke ville drikke av flaske! Det fikk vi rett og slett aldri til! Så uansett hvor mye jeg pumpet og forberedte meg så var det ingen vits...Så unger er forskjellig. Ville bare si at det noen ganger skjer, noen vil bare ha pupp og kun pupp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anbefale baby bjørn sin vippestol, den har 3 posisjoner som brukes etter barnets alder, og kjøp med lekestativet som hører til så sitter/ligger babyen der og gynger seg selv når den rører på seg.

Tanteungen min hadde kolikk i 9mnd, men hver gang han fikk sitte i vår vippestol var han stille lenge og foreldrene slapp og bærre han hele tiden. Topp!

 

Leketeppe trenger du ikke før babyen er 2-3mnd, så det kan du ønske deg eller kjøpe senere.

 

Det var mine tips iværtfall.

Men inen arn og foreldre er like, noen er fornøyd med noe og andre er ikke fornøyd med samme produkt.

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt dr brown sin. de har kolikk sikre flasker også.. hørt at den er bra.men har ikke prøvd ennå. Har kjøpt vippe stol fra fisher price kan brukes til ungen i allefall er 6 å,kan stilles i rygg,gynges,vibrerer,med leker og musikk: ) den skal være bra, underholde ungen litt mer.. har kjøpt fisher price leketeppe å, fargerikt med leker og musikk! glad i lyd: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...