Gå til innhold

Pokker ta Rikshospitalet, de lurer meg....!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har da skrevet innlegg her tidligere om plager i underlivet, har vært inne ved Riksen og nå sist lovte legen jeg var hos meg at dersom denne behandlingen ikke virker legger de meg, På tlf idag (da jeg blir verre av behandlingen) og lurer på hvem som tar over for henne når hun drar på ferie til fredag, fortalte hun at det var sjelden de la inn folk i sommerferien , helst bare Ø, og også sjelden de la inn slike plager som jeg har.. Pga de skal kunne behandles i hjemmet, men inegn behandling virker jo!!!

Jeg sover ikke om natta pga smerter, sovner av utmattelse i 5 tida om morran og sover et par timer før jeg våkner av smerter igjen, sover 1-2 timer på dagtid med sønnen min, men jeg er utslitt.. Jeg klarer ikke mer nå, vil helst bare leggemeg ned å grine, men jeg kan ikek det heller, jeg har jo ungen min som trenger meg...

Jeg fikk idag tilsedt en resept til apoteket "mitt", som er krem med hydrokortison og antibiotika. Håper bare den virker, ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, fikk flyttet timen fra 17 august til 16 juli, men hva hjelper det.. kroppen min har vel snart sjokk av alle medikamenter/prøving... Og jeg trenger søvn, jeg eier ikke matlyst, må tvinge i meg mat, jeg er bare sliten og vil ikke ha mer vondt. Frister mest å ta 2paralgin forte og legge meg, men kan jo ikke det heller pga lillegutt.

Jeg er så sliten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle stå den resepten de har tilsendt meg, får jeg heller ikke henta før tidligst imorra, jeg kjører ikek bil og med en kropp som går på tomgang er det ikke noe særlig å begynne å gå tur/ trille til apoteket...

Skrevet

Har fulgt litt med på historien din, synst så synd på deg!!! ikke rart du er sliten og lei....

Håper du får hjelp, enten innlagt eller hjelp med gutten din slik at du kan ta smertestillende.. Det går nok bra skal du se, selv om alt er fælt nå=)

Skrevet

Takk, akkurat føles alt bare svart :/

men er vel fordi hun legen sa hu ikke ville legge meg inn likevel.. møkkedame... tok fra meg det siste håpet om at ting bedrer seg snart...

Skrevet

Har du ikke noen som kan hjelpe deg med gutten din da?

Skrevet

Ikke akkurat de nærmeste dagene... muligens over helga...

Skrevet

Er det Lichen Ruber du har? Og har du fått Dermovat?

Skrevet

har du ingen naboer eller kjente som kan hjelpe deg såpass at du iallefall får medisinene du trenger? Hadde du bodd i nærheten av meg (Hedemarken) skulle jeg da hentet de for deg... Men det gjør du sikkert ikke.

Skrevet

Hmmm, høres ut som om du er uheldig med legen der oppe. Jeg har ikke fått med meg historien din desverre, men det høres ikke ut som om du har det noe bra. Er det på gyn pol du er eller, Silje?

Skrevet

Det er ingen som vet hva som feiler meg:/

Har prøvd: Flucolazol, Locoidol, Dermovat, Prednisolon, Ery-Max (den hjalp litt men ikke nok) Xylocain gel for å bedøve (den virker ikke bedøvende lenger), Ceridal/Locobase/Silulen (fuktighetskremer..) Lapis og Elidel og vet ikke hva jeg ikke har prøvd...

De tror det eksem, men i tillegg har det gått gule stafylokkker i underlivet to ganger... Dette startet 27/28 mars og ellers har jeg hatt halsbetennelse, 2xmellomørebetennelse, bihulebetennelse og har nå smerter rundt eggstokkene:/

(en lang historie kort fortalt)

ZigZag:

Jeg har snakket med flere leger der.. Er på hud pol. Skal nå til ei som har gyn og hud på hud pol, men ikke før 16 juli.. Er begrenset hvor lenge jeg karer mer av dette nå da:(

Skrevet

Huff a meg....

Høres ut som du har det kjempe tøft altså. Du har jo prøvd ganske mye allerede. De har jo topp kompetanse i hvertfall på riksen i forhold til utredning av det som feiler deg. Problemet ditt er vel heller det at det tar så lang tid før du får time igjen. Eneste du kan gjøre er å ringe opp og si du har det mye verre nå og at de må ta deg inn før det som er satt opp. Er jo fritt sykehusvalg så du kan jo velge å kontakte Ullevål, men det vil nok ta enda lenger tid. Jeg ringte i hvertfall opp da jeg hadde problemer og da tok gyn meg inn til sjekk midt på natten og uten at det kostet meg noe. Er jo verdt et forsøk kanskje?

Skrevet

Det begynner å friste ja, måtte jo ringe idag og BE dem behandle meg for gule sftaylokokker, det ville hu ikke siden det ikke så ut som om det var det , fikk påvist at det var det ved en bakterieprøve 9 juni hos fastlegen..

Problemet er nå at det ikke ser så ille ut, altså en god del arr etter sårene jeg har hatt der nede, men man kan ikke SE at det svir, stikker (føles som om en krabbe som klyper) og klør noe inni granskauen!!!:/

Ska vurdere det med ullevål ja... må først teste denne siste saken hu har sendt over..

Tar seg ikke ut om jeg skulle blitt lagt inn og de setter meg på de medisinene jeg har prøvd å de da skulle virke, da tror dem vel at jeg ikke tar de hjemme.. *de hater meg* haha...

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne annet enn at du blir innlagt.

Ofte er det slik at pasienter må innlegges når alt av behandling er prøvd uten god nok effekt. Hud tar tid og jeg tror du trenger ro og et miljø uten stress for å bli bra og samtidig få hjelp til behandling. Det høres ut som om immunforsvaret ditt er helt i ubalanse. Jeg synes du skal ringe å be om å få komme til vakthavende og bli lagt inn.

Lykke til og god bedring!

Skrevet

Er ikke hudavdling på Ullevol og Riksen slått sammen til en avdeling nå? Tror ikke det er Hudavdeling på Ullevol lengere

Skrevet

Takker for svar, jeg skal som jeg skrev over her prøve denne siste kremen (kortison+antibiotika i samme salve). Jeg er ytterst redd for å mase/virke sutrete ovenfor de, da overlegen ved hud pol prøvde å legge dette psykisk siden ingenting virket.. Gula stafylokokker er IKKE psykisk!!!!! Jeg har vært psykisk syk tidligere og kjenner psyken min utrolig godt.. Jeg vet at dette ikke er psykisk, men om ikkenoe skjer snart kan det hende det blir det. For det å ikek få nok søvn og ikke klare å få i seg nok mat tærer på psyken, det gjør det for alle..

Skrevet

Helt enig med, Petrine!

Jeg ville også gjort som Petrine sier og ringt vakthavende om jeg var deg. Du ringer sentralbordet og sier du vil snakke med vakthavende. Da setter de deg enten over til han/henne eller til hudavd. Husk og si at du er pas ved pol. Som sagt så hørte de på meg da jeg ringte.

Mulig avd er slått sammen i dag, det vet jeg ikke.

Skrevet

Noen av dere som jobber ved hud avd? Som vet hvor fort de legger det psykisk? Jeg har vært frisk i flere år, men nå er jeg så sliten , er virkelig redd de skal prøve å sette dette psykisk, da jeg er alene med gutten min og vil ikek ha noe tull på papiret om det sku bli noe sak med barnefar og meg. Jeg vet jeg er en god mor, jeg vet jeg er frisk psykisk, så dette blir så håpløst...

Skrevet

Jeg tror ikke de kan relatere dette til psyken din altså. Du har jo bakterieprøver ol som viser at du har stafylokokker .

Men det kan slite på psyken din om du ikke får sove eller gir kroppen ro nok til å bli frisk. Du er også utsatt for nye infeksjoner når kroppen er utslitt.

Håper dette ordner seg for deg altså.....

Jobber ikke på hudavd, men er sykepleier og tidligere pasient ved riksen.

Skrevet

Oki, ska helt ærlig innrømme at jeg har selv latt de "styre" og bare hengt på slep uansett hvor vondt jeg hatt det med underlivet den tiden som har vært.. Pga jeg er så redd for at det psykiske fra før av blir brukt mot meg.. Legen min masa fælt om dette før jeg sku føde om at jeg burde ha bv i bakhånd pga fødselsdepresjoner osv... jeg har ikke slitt noe psykisk etter jeg ble frisk, utenom redsel fordi det blir trukket inn i enhver sammenheng jeg er i.. uff, jaja, ska ring riksen imorra eller noe...

Skrevet

stakar tuppe :( ingen som kan passe småtten en helg da? så du får sovet ut skikkelig? prøvd å dyppe stussen i vannbad med mye grønnsåpe da? husker det var det eneste som hjalp med stingene etter fødsel når de klødde.

Skrevet

Har prøvd alt tror jeg... Stingene etter fødsel merket jeg aldri noe til da jeg hadde soppinfeksjon og urinveisinfeksjon samtidig.. Jeg har egentlig ganske så høy smerteterskel (fikk jeg iallefall besvist ovenfor meg selv under fødsel) så jeg pleier å tåle myyye! Dette er ikke likt meg i det hele tatt, men 3,5 mnd da går det en grense hos meg også...

Skrevet

uff, synes skikkelig synd på deg :( man blir jo helt desperat til slutt!

Skrevet

Ja er det jeg blir snart nå... smører som en gal med fuktighetskremer (TYKKE LAG) og bruker xylocain gel hyppig, men jeg vet jo at det ikke virker.. Jeg bare VIL at det skal virke, bittelitt....

Skrevet

Noen som vet om noen kremer/salver som kan brukes på slimhinner som passer for eksem/gule stafylokokker...hva enn det er jeg har *oppgitt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...