twoboys & a girl Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Har vært sykemeldt hele svangerskapet, er nå 15 uker, å da skulle man tro jeg klarte å holde leiligheten i orden. Men nei, syns driten gror rundt meg. Prøver dag etter dag å gjøre noe med det, men får gjort litt så er det bare å gi seg over til formen, å ligge på sofaen å rydde og vaske i tankene. Er så frustrere og skjemmes over meg selv! Jaja, håper formen blir bedre etterhvert.
Mor til en stor og en liten Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Kjære deg, reflex, vi har vel alle vært akkurat der en eller annen gang i løpet av svangerskapet :-) Jeg var dårlig de 4 første mnd og da ble det gjort minimalt!! Ingenting å skjemmes for det! Det skal da vises at det bor noen i huset samt at ingen kan vel forlange at du skal stå med hodet i vaskebøtta og støvkosten i handa når du har nok med å ta vare på deg selv og babyen i magen! Legg deg på sofaen med god samvittighet og få mannfolket til å trø til litt. Han tar ikke skade av det ;-) Selv om han jobber hver dag, så er det litt av en jobb vi jentene gjør med å bære frem et barn og føde det. Samt alle plagene det medfører for enkelte! Med det i tankene burde han ta husvasken som en selvfølge når du ikke er istand til det :-) Stor klem til deg og lov å ta det med ro så lenge formen ikke er på topp!!
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke makter så mye husarbeid for tida! Kroppen din jobber jo faktisk på spreng med å lage et nytt lite menneske og det krever sitt! Jeg har også hatt perioder hvor jeg har vært så stuptrøtt og sliten at jeg ikke har kunnet gjort annet enn å rydde og vaske i tankene (som du så treffende sier det!). Har dessuten kraftig bekkenløsning å ta hensyn til. Heldigvis har jeg en snill og vaskegær'n mamma som har tilbudt seg å komme og vaske for meg 1 gang i uka nå fremover. Og så må det jo sies at gubben sveiper over med støvsuger'n en gang innimellom han også... Er vel heldig, men skulle så gjerne klart med alt selv. Er det ikke typisk oss jenter? :-D
Serial mom Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Da kan dine kaniner få møte mine kaniner,Reflex,for jeg har flust! Et helt hus fullt,faktisk! Og nå når hunden min flytter ned akumulerer det nok i en hærlig smørje av hybelkaniner,hundehår og seigtmslimete sikkel!(jeg har Boxer med hengekjaker som kan blåse såpebobler på størrelse med hubbabubbaklyser!) De første månedene slet jeg med å duje meg selv,ble dårlig av alt,så kunne gå,hmmm...ja,tør ikke nevne antall dager,men x antall dager uten å vaske meg,jeg orka rett og slett ikke! Det er nok helt normalt for de av oss som sliter med kvalme,trøtthet,eller hva som helst av andre plager vi kan velge å vrake i! Men vi får jo babyer da,så vi er heldige uansett! Hus og personlig hygiene får seile sin egen sjø enn så lenge! Klemmer!
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 kjenner meg igjen, jeg har også vært sykmeldt formen min har vært bra, men har hatt blødninger så da har jeg ikke turtå gjøre så mye. Godt å se at det er flere som har det slik....
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Du er heldig som bare har hybel- kaniner. Her har det blitt til elefanter. Jeg gidder rett å slett ikke å bruke masse tid på å vaske. Jeg er lat som fy. Jeg har som mål å ta to rom i uka, og denne uka er det kjøkkenet og loftstua som er målene. Så langt har jeg greid kjøkkenet, skal prøve å ta litt på loftet senere i dag. Kos deg med kaninene dine du:D
-Bobsi Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Et tips er å ha en timer. Sett den på 15 minutter, så gjør du det du orker iløpet av de 15 minuttene, konsentrer deg om et rom. Så setter du deg på sofaen med beina på bordet i 15 minutter, så 15 minutter jobb igjen. Det er utrolig hva man får gjort på 15 min når man vet at man skal sette seg ned etterpå... :-) Ikke sliter man seg helt ut heller. Ta en kikk på www.flylady.net. Mange gode tips der.... men hovedhensikten er å gjøre litt ofte i stedet for de skippertaka vi ofte ender opp med....
twoboys & a girl Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. juli 2007 Takk for svar, godt å se at man ikke er alene. Har funnet ut at neste gang det blåser kraftig så skal jeg åpne alle dører og vinduer så kanskje hybelkaninene flytter ut. En liten tornado surrende igjennom stua sånn ca en gang i uka hadde vell ikke vært å foraktet:o)
Serial mom Skrevet 7. juli 2007 #9 Skrevet 7. juli 2007 Det funker faktisk! Fikk gratis støvsuging av spisestua nå nettopp,ha-ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå