Gå til innhold

gravid med nummer 2 og alene..


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Har vært i et forhold nå men gjorde det slutt , er alene med 1 barn fra før med en annen , men nå er jeg gravid i 9 uke, og vet ikke hva jeg skal gjøre, føler meg ikke klar for nummer 2 men liker ikke tanken på å ta abort, og i tilegg vil jeg bli alene med 2 barn, økonomisk sett klarer ikke jeg det heller. det er så vansklig :-( Klarer ikke å bestemme meg og tiden går!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen drømmesituasjon det der, men er det noen spesiell grunn til å ikke ta abort? Tenker da på religion eller lignende....

Det er noe med at barna ikke skal lide for de voksnes anvarsløshet, og er du ikke klar for å være alene med to barn er det vel strengt tatt bedre å ta en abort?

Ønsker deg lykke til hvert fall.

Skrevet

nei ikke religion bare det at det er levende, og ikke skal lide bare pga jeg har vært uforsiktig. men jeg prøver å være realistisk, tror neppe barnet får noe bra liv om jeg beholder det, faren til barnet har sagt han vil støtte meg 100% og hjelpe meg hele veien. så det er litt vansklig, familien min vil ikke bli glad for det siden de har hjulpet meg så mye med barnet mitt nå. så mener vel at det blir 2 unger de må hjelpe til med nå.

Skrevet

Vanskelig situasjon det der, men abort er ett personlig valg så det kan kun du bestemme deg for å gjøre, eller ikke gjøre. Håper du kommer frem til ei løsning som passer deg og din lille familie.

Skrevet

det er jo kun deg som kan bestemme det, men hadde det vært meg hadde jeg ikke vært i tvil for å si det sånn.. aldri mer!! lykke til med valget, håper du finner en løsning.

Skrevet

Jeg var i den situasjonen i fjor sommer... Tenkte så det knaket, gråt, løp til legen flere ganger for å snakke...ble sprø... Nå er jeg bare en glad og lykkelig singel 2 barnsmamma...

 

Hvor gammel er det andre barnet ditt?

Skrevet

 

18 mnd, hvor stor aldersforskjell er det på dine barn ? har også fødselsangst så føler at jeg klarer ikke å føde engang til heller..

Skrevet

jeg har termin om 5 uker, og er alene... datteren min er 20 mnd nå, så de blir ganske tette. Har vært tøffe tider, men nå gleder jeg meg bare. Du må gjøre det du føler er rett. Man klarer mer enn man tror! Lykke til!!

Skrevet

jeg har hele 6 år mellom da.

Fødselangst kan du få hjelp til. Men, gjør det du føler er riktig. Jeg ble gravid igjen når han på 6 var 1 år, den gangen valgte jeg abort. Men, som sagt, i fjor valgte jeg å beholde - og er svært lykkelig.

Skrevet

må også legge til at jeg ikke har angret på aborten jeg tok den gangen, da visste jeg at jeg ikke ville klare et barn til alene. Nå visste jeg at jeg ville klare det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...