Gå til innhold

Hvor mye penger legger dere i bryllupsgave til søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Broren til samboeren min skal gifte seg. Hvor mye penger er vanlig å legge i gaven? Har et greit og nært forhold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte bryllupsgave til broren min i går, og jeg kjøpte også for 1000kr.

Skrevet

Kjøp det du har penger til. Det er tanken som teller vet du. Husker ikke hvor mye jeg ga til min søster, men tror jeg og broder'n spleiste på noe som kostet rundt tusen kr. Hun ble veldig glad for det hun fikk :) Blir de ikke fornøyd er de bare kravstore mener jeg...

Skrevet

Søsteren til min sambo gifter seg på lørdag. Vi skal gi gavekort på 1000,- Synes det er en flott gave, og hadde selv blitt kjempe glad for det .

Skrevet

1000-1500 kroner lå vi på i gave da hhv. min søster og bror giftet seg.

Skrevet

Det kommer an på økonomien deres, og kanskje fantasien? Lillesøstera mi er ung student, og hadde ikke så mye penger da vi giftet oss. Vi fikk et kjempefint album med bilder, hilsener og dikt, og en novelle hun hadde skrevet selv. Og så fikk vi noen euro vi skulle kose oss med på bryllupsreisen. Virkelig ikke pengene som teller, dersom man har en fin gave;) Men hvis hun skulle gifte seg, og jeg ikke hadde noen god idé til en personlig presang, ville jeg lagt meg på 1000-1500 tenker jeg.

Skrevet

Vi gav 2500 kr da min bror giftet seg. Det er vel en litt uskreven regel om at man skal gi like mye til brudeparet som de bruker på hver kuvert, altså ca 1000 per par. Men det er jo til venner og slekt som man er i bryllup til. Blir vel litt ekstra til søsken da? Men man må jo selvsagt ikke gi mer enn man har råd til!!

Skrevet

Vi gav 1000 kr til en nær venn av meg. Ser han som en bror så det kan vel sammen liksnes?

Også er prisen litt avhengi av hvordan bryllupet holdes. Er det stort, dyrt osv blir ofte gaven litt dyrere enn om man tar det enkelt. Uansett kjøp gave etter egen lommebok.

Ville feks ikke drømt om å ta imot en dyr gave av min svigerinne som har kronsik dårlig råd, det hadde blitt helt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...