Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Jeg er hjemme alene med min lille krabat på 2,5 år. (Det er dessverre ikke full barnehagedekning her heller) Jeg har vært sykemeldt pga bekkenløsning og er i et såkalt risikosvangerskap pga tidligere svangerskapsforgiftning. Nå har jeg vært hjemme i snart to mnd og jeg er så sliten at jeg så vidt klarer å fungere normalt. Vi har jo hatt masse kvalitetstid, sønnen min og jeg, men nå føler jeg at jeg ikke strekker til lengre. Jeg har begynt å bli fryktelig irritabel, jeg klarer ikke å finne på så mye sammen med han og det er et forferdelig mas når "trassen" setter inn. Jeg bor sammen med pappa`n, men han er daglig leder og jobber mye, og kan derfor ikke "avlaste" meg noe særlig. Det værste er at folk rundt oss hele tiden kommenterer hvor bra jeg ser ut og at jeg er en sånn sterk person som klarer alle utfordringer i verden. Det jeg har mest lyst til er å legge meg i et mørkt rom å bare gråte. Nærmeste familie bor 50 mil unna, så det er ikke bare å spørre om hjelp der heller. Det jeg lurte på er egentlig om noen vet om man kan spørre det offentlige om hjelp av noe slag? Jeg tror ikke jeg klarer dette i 3 uker til.
Gull nr.5 Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Syntes du bør ta det opp med jordmor eller legen din jeg...Ikke verdt å slite seg ut!kan hende de vet om kommunen har noen tilbud til deg. Lykke til!
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 De fleste kommuner skal ha et samarbeid med noe som kan hjelpe småbarnfamilier i nettopp den type situasjon du er i nå. Husker ikke helt hva den "organisasjonen" heter, men det kommer da en person hjem til deg et par timer om dagen og avlaster deg med sønnen din. Jeg jobbet tidligere som saksbehandler i en kommune i Akershus, og ringte da på vegne av flere familier for å få igang en slik ordning. Dette er jo bare avlastning for en periode, slik at folk ikke ender opp syke. Det går også ann å ringe frivillighetssentralen i kommunen/fylke t du bor i, er mange frivillige som har meldt seg som sikkert kan hjelpe deg litt i en slik situasjon....Mange pensjonister som ikke har noe å gjøre på dagtid, som kan ta sønnen din ut en tur mens du får slappet av litt. Håper det var til noe hjelp!
MaryPopp☆2-barnsmor Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 For å svare på spørsmålet ditt, som er hovedemnet for innlegget.. nei, jeg tror absolutt ikke du begynner å bli deprimert.. Du er gravid med bekkenløsning ( vet hvordan du har det.. samme her! ) , du har en sønn som "krever" at du er den mamman som du pleier.. o.s.v. Klart du blir sliten!! Skulle bare mangle egentlig!! Vet ikke om du har krav om hjelp fra noe sted, men mitt råd vil være å prøve å få en 50% (eller no) sykemelding til mannen din.. Så lenge du er for "syk" til å ta vare på barna ( ja, for dere har jo nesten 2 iallefall.. ), så kan han bli sykemeldt for å gjøre din jobb med sønnen deres..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå