Bestemor snart Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Til min elskede datter "Smurf 80" og alle andre blivende førstegangsmødre. Med fare for å vekke forargrelse fordi en "gammel" dame har opprettet en profil her for å få sneket inn et innlegg skrider jeg til verket. For 27 år siden satt din mor på sykehuset og så på verdens vakreste lille datter. Flott,ja selvfølgelig. Men utover det kunne jeg ikke tenke annet enn:"Herregud, hva er det jeg har stelt i stand nå?" Hvordan skulle en inkompetent idiot som meg være egnet til å ta vare på deg? Nei, den ungen kom til å krepere under min manglende erfaring innen to uker var gått. Det var i hvertfall sikkert. Jeg visste også hvor maten skulle inn og hvor den kom ut. Men alt det andre da? Makan til panikk hadde jeg aldri i mitt 22- årige liv kjent. Og tror du ikke de idiotene på sykehuset presterte å sende med meg deg hjem? Uten ei barnepleierske på slep som kunne lære meg det her. Ja ja, hjem kom vi. Og du levde fremdeles når helsesøster kom på hjembesøk. Vet ikke om det er vanlig i dag, men det var det den gang. Og jeg bare bælja. Hadde fått fødselsdepresjon, men det visste jeg ikke da. Så nå ventet jeg bare på at helsesøster skulle ringe disse koselige mennene som kommer i spesielle tilfeller på besøk. De skal visst være svært hyggelige og har med seg ei skjorte med lange armer du kan knyte på ryggen. I tillegg kan du få være med å kjøre bil som går veldig fort å sier bæ-bu-bæ-bu.Det jeg vil frem til min elskede datter, er at du har vokst opp og du vet at du fremdeles er svært høyt elsket. Det kommer du alltid til å være. Og to år etter kom din kjære søster. Da hadde jeg verdens beste hjelp, nemlig deg. Jeg kan ikke råde deg til hvordan du skal være en god mor for ditt barn, for i forhold til en del andre mødre har jeg forstått at det vet faktiskt bare DU det jenta mi når du kommer så langt. Du kan spørre hvis du trenger meg og jeg vil alltid stille opp for deg. Men ditt barn er det du som vil være spesialist nr.1 på. Glem aldri det. Og i tillegg har du min blivende svigersønn. Verdens beste gutt som elsker deg så høyt at det er nesten vondt å se (i positiv betydning) Det rører hjertet så det rent verker. Når jeg ser hvor godt han tar vare på deg og engasjerer seg i sin kommende sønn, da er jeg så trygg som en blivende bestemor kan bli. Og skulle jeg gi deg ett eneste råd eller to, så må det være disse: Nr.1. Stol på deg selv, du kommer til og bli en kjærlig og god mor for din sønn, slik du alltid har vært en kjærlig og god datter. Nr.2: Skulle din sønns to blivende bestemødre noen gang bli for anmasende så vet du hvor du kan sparke dem begge. Vi tåler det. Lykke til jenta mi. Og mange klemmer fra din mor.
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Å herreguud! Griner snørr og tårer her nå... For min del er bestemødre med din innstilling og dine gode ord hjertelig velkommen! Det varmer et prøvende hjerte!!
Guldamedgull Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Wow. Skulle ønske du ble bestemor til mitt barn! Hehe.
Stolt mor til verdens vakreste Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Blir målløs jeg... Det var kloke ord!
♥Tullerusk♥ Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Dette var vakkert skrevet synes jeg...Ligner litt på det min mamma ville ha skrevet... Alle, eller de fleste, førstegangs får vel litt panikk følelse noen ganger. Men barna vår vokser opp og blir perfekte alle sammen=o) nydlig skrevte av deg=o) Datteren din er heldig=o) Fikk tårer her jeg leser dette=o) klem
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Dette var helt nydelig å lese. =)
PrincessElisabeth Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 det der kunne jeg ha skrevet selv, akkuratt de tankene gikk igjennom hode mitt da vi kjørte hjem fra sykehuset! nydelig skrevet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå