Gjest Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Hva blir du mest glad for?? Føler ofte at hjemmelagde gaver er noe mange ikke blir glade for. Selv er jeg glad i å lage ting, men når jeg skal gi det i gaver føler jeg at det ikke er bra nok. Dersom jeg strikker lue og votter feks, føler jeg at jeg må kjøpe noe i tillegg. Dermed blir gaven dyrere enn nødvendig. Dersom jeg syr en løper, føler jeg også at jeg må kjøpe til noe som passer til løperen... Strikka sjal føler jeg er en fin venninnegave, men jeg vet jo ikke om alle blir glade for det?? Såh.... hva blir du glad for, om du får hjemmelagde gaver?
melkekua™ Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 De hjemmelaga gavene du nevner er kjempefine gaver, og jeg synes du ikke skal kjøpe noe ved siden av. Hjemmelaga gaver settes høyt i kurs her )))
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Så lenge det er ordentlige gaver og ikke noe rart nips man laget på siste kunstkursen så tror jeg vel de fleste ville blitt glad. Hadde i hvert fall blitt glad for alt du skrev der. F.eks. til løperen om du føler at du burdte ha noe mer kan du jo bare kjøpe noen servietter som matcher i farge. Det vil jo ikke gjøre gaven så mye dyrere. Men jeg synes at de eksemplene du gav vil vitne om at personen(du) har lagt ned mye tid og omsorg i gaven. Ikke bare gått å kjøpt noe for å kjøpe noe, om du skjønner hva jeg mener
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Jeg elsker hjemmestrikkete klær! Får jeg det,blir jeg kjempeglad ;-)
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Det var jo positive svar :-) Jeg tenker også som så at jeg heller vil lage noe til de jeg kan, fordi jeg da legger ned tid i dette - MEN.. det er jo dumt om jeg bruker tid på noe ingen vil bruke. Feks har jeg tenkt å strikke pulsvarmere og skjerf til døtre av mine venninner. Litt dumt om det blir liggende i en skuff.. Og ikke har jeg lyst til å spørre heller :-/ Men men... det blir en del hjemmelagde julegaver i år =) Økonomien må strammes til litt her, og jeg har kilovis med både stoff og garn =)
Gjest ->>- Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Blir langt mer begeistret for hjemmestrikket/-sydd/-tovet/-heklet gave enn siste skrik i telysestaker for å si det slik. Selvlaget er supert, forutsatt at det holder noenlunde kvalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå