fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 er det flere som har saboere/kjærester eller menn med en holdning som er litt sånn: "men du er jo bare gravid???" jeg er kronisk trøtt og sliten, ryggen er ubehagelig, det er tungt å puste og bevege seg, og jeg orker ikke så mye husarbeid osv, som jeg ksulle ønske. har mest lyst å sove hele dagen... gubben min blir litt skuffet over hvor lite jeg orker osv, og er like flink i huset som meg for å si det sånn. han er jo veldig flink på mange måter, helt klart, men ikke INNE i huset eller ang ting som jeg føler er litt viktig å få hjelp til av husarbeid. det er likosm min jobb, og når jeg klager litt, virker det som om han ikke forstår hvordan jeg faktisk har det, eller føler. hormonmessig og følelsesmessig... jeg er jo tross alt bare gravid, ikke syk....
bell3, fikk gutt Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Gi han en halv sovetablett og si det samme til han..... Min sambo har vert helt fantastisk. Når du er høygravid kan du jo gi han en ryggsekk med 10 - 12 kilo sukker i så kan han gå rundt en hel dag med den på magen å gjøre husarbeid, så får han se hvor "enkelt" det er å "bare" være gravid!!!!!!!!! Åååh, blir litt provosert av slikt.....
tripp-trapp-tresko-mamma:o) Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 La ham stå opp like mange ganger om natten for å gå på do, bind fast en vekt på magen som tilsvarer det du går og bærer på, få ham til å tenke på hvor mye han orker de gangene han evt. har vært fyllesjuk osv. Tror kanskje han får en anelse da?
Happy H Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 nei heldigvis ikkje. eg må innimellom minne han på at eg e gravid,og då e han fantastisk. når eg klagerlitt over min egne dårlige innsats t tider sier han" d e jo ikkje rart, du e jo gravid du baben"..hehe
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2007 kan være litt slitsomt ja... er høygravid om 3 dager:P pg skulle gjerne satt på han sånn gravidedrakt, men.=P vet nå ikke helt hvor med han er på det der. dessuten har jeg faktisk gått opp 30kg nesten, og er utrolig tungt å bære på, da jeg er vandt til å være ytterst liten. alt annet virker likosm vitigere enn å gjøre i stand inne. som å skrulitt på bilen, fikse i garasjen, og sånn.. det har han ork til, men å ta oppvasken, støvsuge gulvene, fylle poser til isbiter, det er for slitsomt for en som har vært på jobb hele dagen.. dessuten vil han gjerne bli vartet opp.. "kan du hente..." "gidder du å..." er ganske vanlig å høre, men det går bare en vei... er det jeg som er tullete når jeg sier jeg synes han burde være litt mer.... hensynsfull og hjelpsom på mine vegne??? han er veldig flink til å kjøpe mat og drikke jeg fyser på, osv... men... føler likosm det er uvesentlig i forhold til alt annet..
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 sånn var samboeren min i starten, når jeg var kvalm og sliten og slet med hormoner, tror ikke han helt skjønte hvor jævlig det var. han ble litt fra seg når jeg begynte å stor grine fordi at formen var så dårlig, da skjønte han det liksom. vi hadde en stor krangel, pratet om det etterpå, og etter det har det vært mye bedre. Nå er han sååå flink og hjelpsom, og hvis jeg beklager at jeg ikke har orket ditten og datten, eller bare sovet en hel dag, så sier han at herregud, du har jo en god grunn, du er jo gravid jenta mi...
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 det er ikke noe som heter "menner"....
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. juli 2007 at det ikke er noe som heter menner, driter jeg langt i... er en miljøpåvirket taleleif, som jeg akter beholde sammen med mange andre... ikke heng deg opp i bagateller, gå heller å finn deg et tre!!!!! ha en ellers fin dag...
Moder'n-2 Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 Heldigvis er ikke min mann slik, men jeg har hoert en del slike holdninger, ja. Jeg syns for eksempel det er meget rart at leger ikke kan sykemelde gravide "bare" fordi de er troett. Jeg skulle altsaa ta _ferie_ da jeg var som troettest? Idiotisk! Jeg forstaar ikke hvorfor det har blitt slik i Norge. I flere andre kulturer baeres gravide omtrent paa hendene og skal knapt gjoere noe, mens man i Norge blaaser av slitne gravide og sier "du er ikke syk, du er bare gravid". Flaasete!
Moder'n-2 Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 .. og "dollypopp_27.pp" er ikke et navn/nick, men et filnavn med filekstensjon pp. Angaaende aa sove bort en hel dag: Jeg sov ogsaa bort et par dager hvor jeg egentlig skulle pakket. Det var rett og slett for fristende. Heldigvis har jeg en forstaaelsesfull mann som var glad for at kjaeresten var utsovet og i godt humoer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå