Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvet jeg ikke har lov å skrive: lei av å prøve, Er enda inne i 2 prøve periode, mens andre har holdt på mye lenger.

Men jeg er så lei av å HELE tiden tenke på det. prøver å la være , men klarer ikke.Er jammen ikke lett, er jo dette som opptar meg for tiden. Første jeg tenker på på morgenen og siste jeg tenker på før jeg faller i søvn.Kjenner etter kan det være et symptom, hm va det litt rart, oi litt trøtt kan jeg være gravid? Alt jeg tenker/ føler legges opp mot kan jeg være gravid? Holde på bli tulle rusk .

Hver anledning går jeg inn her for å sluke til meg informasjon, i går var jeg bestem mot meg selv og var ikke her inne, og tro det eller ei det var ikke lett.

Hva gjør dere for ikke å tenke på det hele tiden? Selv skal jeg ikke ha mensen før til neste uke..... Mnd går så alt for seint!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei=)

Jeg skjønner at du blir veldig sliten av dette. Sånn hadde jeg det også de første mnd vi prøvde, ble helt utslitt av babytankene. Men min erfaring er at nå som vi har prøvd noen mnd har det gått seg til av seg selv. Jeg tenker ikke på det hele tiden og tolker sjeldent symptomer. I begynnelsen er det så spennende at det surrer oppi hodet hele tiden. Jeg tror du bare skal la det gjøre det, og ikke ha dårlig samvittighet for at du tenker på det eller for at du sitter mye på bim. Etterhvert er prøving en litt mer vanesak og du slutter å tenke så mye på det. Sånn er det ihvertfall for meg.

Håper du er gravid denne pp!!=) Masse lykke til!!!

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen. All tid og tanker går med på dette om dagen. Enda har jeg to fra før, så jeg burde ha nok å henge fingrene i. Ikke lett å få gjort unna alt husarbeid når man går slik og surrer nei (c; Vi er også inne i 2 pp bare. Har EL rundt den 10, og IKM rundt den 24. Tida går så utrolig sakte.. Får håpe vi får klaff allerede denne måneden, så det går an å fokusere på noe annet. Men da blir det vel full fokus på den lille spiren, og på de andre forumene her inn kanskje (c;

Skrevet

hihi... Tror det du skriver om er ganske naturlig altså... Jeg er i min første pp og er helt spinnvill! Tenker kun baby og prøving og testing og temping... Ja u name it.. Ei venninne av meg sa i går: Herregud jeg håper du er gravid nå... Ellers blir det en laaaaaang tid framover... he he hun er en tålmodig sjel som får øst alle mine tanker og prolemer utover seg... Lykke til i allefall! Håper det klaffer for deg denne pp!!! Krysser fingre og tær

Skrevet

oi,da er du ikke mye tålmodig...hehe.

skjønner at man kanskje er veldig ivrig i begynnelsen og helst vil

at det skal skje med en gang.det er helt normalt.

skal ikke si at du skal prøve å ikke tenke på det,for det er klin umulig!!

vil bare anbefale deg å leve mest mulig normalt,ikke tenk at du må gjøre

sånn og sånn fordi du er prøver,eller kan være gravid.

det kan bli veldig slitsomt etterhvert!

håper dere slipper å prøve lenge,masse lykke til!!

Skrevet

Jeg var faktisk me utålmodig og oppgitt i begynnelsen enn det jeg r nå. Jeg har liksom innfunnet meg med at dette kansje ikke skjer meg. Jeg har blitt mere tålmodig etterhvert... litt rart egentlig...

Skrevet

Til Kirsty.

Selv om du er i pp 27 krysser jeg alt jeg har av fingre og tær for deg. MANGE måter å få laget en baby på der ute i kjemi verden. Hvis det skulle bli behov for det mener jeg.

Til HI

Selv er jeg i pp 15 og dette med prøve manien går i bølger.

Et lite tips til dere som begynner å bli litt vel fustrerte. Snartgravid er et forum der det er mer takhøyde og der det er støtte å få av med søstre. Har hørt om tilfeller som blir alvorlig deprimerte hver gang mensen kommer. Disse bør oppsøke lege med en gang. Det er hjelp å få for en depresjon, uansett årsak. Både medikamentell terapi og samtale terapi.

Skrevet

Må bare svare deg mamma te 2.2pp.

Jeg vet så veldig godt hva du mener.

Har ikke vært prøver så lenge selv, 3 veldig aktive pp'er her i gården. Før de var det bare på "måfå" om du skjønner. Den siste mnd nå holdt jeg på å tørne gal, spesielt siden jeg var "sikker" på å få positiv test denne gang. Og det å være her på BIM hjalp meg ikke noe særlig.

Jeg skjønte selv at nå måtte jeg bare begrense meg, og prøve så godt jeg kan å la være å komme inn hit. Det er ikke så enkelt, som du ser. Jeg dukker opp av og til, og finner noen innlegg jeg bare MÅ svare på. Som nå :P

Jeg kommer ikke til å slutte å prøve. Og grunnen til at jeg kanskje ikke er så entusiastisk for øyeblikket er at jeg sitter her med mine siste mens-dager. Men jeg føler meg en hel del mye mer avslappet, og er innstilt på å være det fremover. For selv om jeg synes BIM er en utrolig fin plass, og det er mange hyggelige mennesker her, må jeg holde meg borte. Ikke fordi jeg tror det har noen innvirkning om jeg tenker mye eller lite på det, men for min egen del. Jeg har lært utrolig mye her inne de siste månedene, og det er jeg veldig takknemlig for. Jeg er også veldig glad på alle de som blir gravide sine vegne, samtidig som det er utrolig vondt å sitte igjen som den som ikke blir det. Selv etter så kort tid.

Men for å komme til poenget: Jeg skjønner utrolig godt hvor slitsomt det er at hver tanke en har er dedikert til om det sitter en spire nå eller ikke, symptomer eller ikke.

Og jeg aner ikke hvordan de som har prøvd i ørten pp'er klarer å være her inne, klarer å glede seg over andres graviditeter samtidig som dem sliter så veldig selv. All ære til dem! Hadde vi alle vært like sterke!

Vi har alle lov å komme med våre hjertesukk, samme hvor lenge vi har prøvd, så ikke tenk på det.

Jeg vil bare ønske deg lykke til mamma t 2.2pp.

Det vil alltid være damer her som forstår deg, uansett pp.

Skrevet

Tja, det er vel helt naturlig å være opptatt av å lage en baby når man har bestemt seg for å prøve. Og jeg skjønner hvordan du har det.Heldigvis hadde jeg det ikke sånn de første månedene da vi begynte å prøve, det var mer etter SA det tok av, og eskalerte etter min XU. Kanskje fordi jeg nå ikke lenger tar det for gitt at jeg blir lykkelig gravid bare jeg timer det riktig og holder på lenge nok.

Jeg synes nå det er kjempeslitsomt i perioder, særlig i dagene før mensen. Får nesten en endret personlighet, gidder ingenting annet enn å sitte foran PC'en og gruble...blir deppa også. Når mensen først kommer er jeg lettet fordi jeg da har vært gjennom flere negative tester og voldsom angst for en ny XU. Heller mens enn gravid utenfor livmor! Så kan jeg se fremover.

Men jeg er temmelig lei av planlagt sex også må jeg si.... skulle ønske jeg kunne gå tilbake til den tiden det eneste jeg holdt styr på var når mensen kom. Ingen sliminspeksjon, temping, EL testing, planlagte hyrdestunder, nedtelling til IKM og tidlige tester. Alt dette ga en følelse av kontroll i begynnelsen, men den kontrollen binder meg veldig og jeg skulle ønske at jeg ikke var avhengig av å ha den. Men selv om jeg prøver å legge vekk alle hjelpemidler nå, vil jeg likevel i mitt hode sikkert regne ut fruktbare dager og registere slim...*sukk*

Jaja, lykke til iallefall! Med 2 barn fra før er det ikke sikkert du trenger å prøve så lenge...

Skrevet

He.. he.. Jeg har det på samme måten!!

Tenker på det hele tiden og innbiller meg hele tiden at jeg har symptomer på graviditet... Har IKM enten nå på søndag eller neste søndag (litt rar syklus. Noen ganger 4 uker, andre ganger 5).

Testet allerede på onsdag, og idag tidlig igjen. Men selvfølgelig negativ.

Driver til og med og drømmer om det på natta...

Forrige gang gikk det på 3. forsøk og håper vi slipper å prøve å vente lenge denne gangen også...

Litt utålmodig kan du si... ;-)

Skrevet

uff skjønner deg godt. men tror ikke det hjelper å tenke på dfet selv om det ikke er lett:( det sies jo mindre man tenker på det jo lettere går det.... har ikke prøvd men kanskje det funker:)

Skrevet

Skjønner deg godt! Er på 2pp, ikke så lenge det da...

Jeg er ganske lei av å bare tenke på å ''produsere''..derfor prøver jeg å fokusere på andre ting. Lettere sagt enn gjort, jeg vet...men heldigvis så har jeg fått hjernen min på andre tanker...f eks bryllupsplanlegging :)

Begynt å planlegge og tenker mest på det :)

Prøv å tenke på andre ting som du også opptatt av..(??)

Jeg ønsker deg lykke til (alle andre også..)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...