Gå til innhold

Hva synes dere om at dette skjer i en barnehage? !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg kjenner jobber i barnehage, og fortalte om et barn på 1,5 år som kastet brødskorper på gulvet fordi hun ikke ville spise dem. Hun fortalte meg at hun plukket dem opp igjen og lurte den lille jenta til å spise dem. Hun fortalte meg dette fordi hun liksom skulle fortelle meg hvor "pedagogisk" hun var. Hun tok hele tallerkenen til barnet ned på gulvet også, og da ble den lille jenta visst så sjokkert at hun spiste opp... Da jeg sa at det kan være masse bakterier på gulvet i en barnehage, og at det dessuten kan være vanskelig for så små barn å svelge brødskorper, og at de kunne sette i halsen, sa hun at hun kunne førstehjelp. Det var jo bare å ta det som satte seg fast i halsen ut med hånda...! -Nei! -Da kan en jo risikere å dytte det enda lenger ned, og det er jo kjempe farlig. Hun visste ikke om andre metoder. Blir sjokkert jeg. Blir så redd for å overlate barnet mitt til andre.

Videoannonse
Annonse
Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Herregud! og ho er pedagogisk leder??? Er så sykt glad for at gutten min skal begynne i en barnehage hvor mora mi jobber,hehe da vet e ihvertfall litt hvordan forholda blir..

Skrevet

Eg har jobba på småbarnsavd. i en bhg, og vi har aldri tatt opp igjen det som har falt på gulvet.. Vi har latt det ligge der til vi rydder av bordet... Vil ikkje barnet spise skorpene, så tar vi de heller vekk og lager en ny skive (med mindre foreldrene har sagt at de må spise alt da...)

Skrevet

Å herregud!!! -kan du ta kontakt med ledelsen i barnahegen (anonymt kanskje) å forteller om dette??

Tenk på moren til denne janta som ble tvunget til å spise skorper fra gulvet:( hun har da rett på å få vite dette, syntes denne dama burde fått sparken rett å slett, er sånne folk som gjør at jeg å er livredd for mitt barn med tanke på bhg, kan man egentlig stole på noen? huff..gjør noe med det, vær så snill!

Skrevet

Eh, hallo... at det går an sier jeg bare. Hvis dette er en utbredt pedagogisk praksis i bhg blir jeg sjokkert... en ting er å lære barna å bli takknemlige ved å være gode rollefigurer-DET er jeg fan av. Men en slik farlig og uhygienisk fremgangsmåte er langt over grensa for min del. Huff, mange rare folk der ute.

Skrevet

Det er opp til foreldrene å bestemme om barna må spise skorpene eller ikke. Hvis foreldrene syns det er greit de ikke spiser så bør det være greit for bhg, og hvis foreldrene syns barnet bør spise de opp, bør bhg støtte opp om det.

Og førstehjelp MÅ de ansatte kunne!!!

Skrevet

Bra det ikke bare er meg som ble sjokkert. Hun er assistent, men har barn selv som nå er voksne, så synes hun burde vite bedre! Jeg sa skikkelig fra til henne da. Håper hun hørte på meg.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...