mammaJW Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Ei vennine av mæ lurte på dettan..... pappan skal ha ungene om fjortn dager hos seg...(han har to utnom) så lurte han på om han da kuinn ta fjortn daga nuh der han ikkje hadde de, før han sku på en ferietur aleina ... finnes det no lova før det?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Den skjønte jeg ikke... Men både mor og far skal ha barna 14 dager sammenhengende om det var det du lurte på?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Om han vil gi fra seg en helg med barnet er det jo opp til han og mor å bestemme.. om det er greit for mor så er det jo helt i orden.. Hender jo at det ikke passer, bytter en helg, eller evt har en til gode..
mammaJW Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2007 neh mora mente da at han ikkje kuinn reis på ferie i ti daga før han måtte ha ungan å da ....han sporte jo fint om å ha ei fri helg men ho vakje eni ... Men har da egentli fått svar da på det æ lurte på
Solitude Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Vet ikke om jeg skjønte spørsmålet jeg, men når far skal ha barna i sommerferien. Så er 2 uker vanlig. Når de 2 ukene blir brukt er opp til foreldrene å bli enige om.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Vel, da er det bare snakk om å være vrang. Tenk om hun trenger en frihelg på en av sine barnehelger da? Kunne vel vært kjekt å ha en til gode??
mammaJW Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2007 men dte æ egentli lurte på hva at ..mora har jo nuh sine fjortn daga...må han da ha dem i helgen tilegg ?? eller ??
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Okei. For å si det slik: om de har en normal/vanlig/standard samværsavtale har barnet krav på 14 dager sammenhengende ferie med far, og 14 dager SAMMENHENGENDE ferie med mor i løpet av sommeren. Dermed sier det seg selv at far ikke skal ha ungen hver helg hele sommeren. Og dermed skal far bare dra på sin 10-dagersferie.
mammaJW Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. juli 2007 ho har frihelg stort sett kver helg ...!!! der andre har ungan eller han ...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 skjønner ikke noe av hva du spør om jeg. trodde du mente at de bare skulle bytte helg. forøvrig trenger ikke 14 dager være sammenhengende så lenge mor og far blir enig om at det ikke skal være det. Blir alt for lenge å være borte om ungen er liten. Iallefall synes jeg det. Hehe.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 Åja.. hun har sine 14 dager sammenhengende nå? Da skal ikke det avbrytes av at far skal ha de på sin samværshelg.. da får han sine 14 dager om 14 dager.
mammaJW Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. juli 2007 thnx alle sammen...da har æ kanskje berga ferien tell venneparret mitt;)
mammaJW Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 5. juli 2007 jepp det e dte ho har....åsså skal ho på fest i helga å ingen vil sitt banrnevakt før ho e ute kver helg...så da ringte ho pappan å sa at han mått avlys ferien før han mått ha ungan..!!!!
Solitude Skrevet 5. juli 2007 #14 Skrevet 5. juli 2007 Nå er jeg ikke stemor bare sånn det er sagt Men er mor til ei jente som har samvær med faren sin. Og syns nå moren er ganske vrang hvis hun ikke unner han 10 dagers ferie. Og kreve at han avlyser hele ferien fordi hun skal på fest. Tja, en kan jo være litt mer samarbeidsvillig. Snakk om 10 dagers tur her. Hadde ikke krevd at faren skulle avlyse ferien sin pga samværet, en må kunne samarbeide i mange år når man har unge sammen og da må man ikke være så firkantet at man ikke kan bli enige om en løsning. Slik at far kan gå på ferien sin, og mor får en annen helg barnefri. En fest er ikke SÅÅÅ viktigt...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. juli 2007 #15 Skrevet 5. juli 2007 Det kan hun ikke gjøre. Eller, hun kan, men det regnes faktisk som samværssabotasje. Men jeg har et forslag du kan vidreformidle til henne: hva med å la pappan overta hovedomsorgen? Blir vel mye bedre og greiere for henne om hun slipper å ha ungene så mye? Så får hun ha de annenhver høytid, 14 dager om sommeren, annenhver helg, og en dag midt i uka? Evt pappan har de hele tiden men hun kan ha de en uke i mnd, funker det og. Da får hun jo mye mer fritid til å bruke på festligheter og annet gøy. :-)
mammaJW Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 5. juli 2007 ikkje saint det va det han å meinte men nei det vart ikkje aktuelt....å han har dem egentli maaaasse...ho eine pia har bodd hos han et halvt år før mora fløtta tell en ainna plass å jenta ville gå ferdi i barnehage før ho sku begynn på skole .. men saken e jo at farn har fuinne sæ ny å dte like ikkje ho mora så ho prøve sabotere hele tia .... vess ho hør at dem har planer om nåkka så byinne ho å kødd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå