Gå til innhold

Ingen masrier = lang/töff födsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er förstegangs og lurer på mange ting. Leser om mange her som opplever masrier, jeg har ikke opplevd noen (tror jeg) , er i uke 36.

Får noen ganger mens lignende intense smerter men de varer ikke lenge, sitter i korsryggen og nederst i magen.

Var plaget med menssmerter MYE den förste tiden.

Har 4-5 ganger opplevd at magen strammer seg og dette var visst kynnere. Men ikke noe mer..

Får alle masrier? Betyr det at ting er på gang? Eller er det normalt å IKKE oppleve masrier, at de ordentlige riene bare kommer?

Er litt redd for at hvis jeg ikke opplever masrier at födselen (åpningsfasen) vil ta MYEEE lenger tid?

Håper at dere erfarne tar dere tid og svarer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første: Man må ikke ha maserier!!!

Jeg hadde mye kynnere med førstemann, hele svangerskapet.. men ingen maserier.. Fødselen varte i 19 timer fra vannet gikk og riene startet umiddelbart til gutten var ute med vakum. Og ja det var en hard fødsel.

Nå har heg hatt like mye kynnere som forrige gang,men i tilegg noen få maserier tror je,men er ikke sikker ettersom jeg ikke aner hvordan de er liksom.. har også hatt sånn mensvondt i ryggen ved noen anledninger.

Aner ikke hvordan denne fødselen blir, men håper den blir kortere og lettere. man man vet aldri.

Tror ikke det trenger å ha noe med om man har maserier eller ikke om man får en tøff fødsel.. men maseriene hjelper på med modningen slik at åpningstiden blir kortere kanskje..

Skrevet

Har vært innlagt på sykehuset 2 ganger nå, med både maserier og rier, men det har stoppet opp igjen..:(

Maseriene virker ikke inn på åpningen fikk jeg beskjed om, de bare PLAGER deg rett og slett!! Skikkelig slitsomt...:(

Skrevet

Det trenge rikke være noen sammenheng mellom maserier og tøff fødsel...

Jeg hadde haugevis av kynnere under første svangerskap, men ingen maserier, hadde en fødsel "helt etter boka", hverken spesielt tøff, eller mild... riene var også "helt normale".

(I den forstand man kan kalle ting som har med fødsel normalt.. vi er jo så forskjellige alle sammen...)

Fikk min første rie kl 07 på morgenen, og jenta var født 17.28 forøvrig..

Denne gangen merker jeg at kynnerene er litt mer intense nå på slutten, og er kanskje litt mer forberedt på at det kan komme noen maserier som ikke fører til noe.. men jeg tror at jeg tenker slik fordi det nå er nummer 2 som kommer, og det virker som om det er litt mer vanlig med maserier med nummer 2, 3 osv...

Håper jeg går rett på ordentlige rier... :-)

Skrevet

Jordmor sa til meg at det var en fordel for de som ikke hadde vonde kynnere eller maserier, fordi det eneste de gjør er å slite deg ut før fødselen egentlig er i gang. Har visst ikke noen sammenheng med hvor lang fødselen blir...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...