*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 er snart 6 uker gravid.starter på jobb etter ferie 23 juli.Etter 3-4 år med prøving,er jeg nå livredd for & miste mitt lille barn.Ringte derfor til legen i dag & fikk time der torsdag 12 juli.Skal høre med henne om jeg kan få sykemelding til jeg er passert 3 mnd.Jobber som hjelpepleier i hjemmesykepleien i bærum kommune i 7,5 år nå...orker ikke tanken på alt stresset & mangel på folk...& ikke er de flinke til & tilrettelegge for gravide heller...er mye kvalm & veldig svimmel nå for tiden...orker ikke så mye heller Byttet fastlege for ikke lenge siden,så jeg kjenner henne ikke så veldig godt...syns hun virker litt streng & alvorlig....gruer meg skikkelig til & snakke med henne...tenk om hun sier NEI...du får ikke sykemelding?!...er det noen som har opplevd det?...Eller gruer jeg meg uten grunn tro...huff...hvorfor skal dette med sykemelding være så vanskelig (
Erisa* Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Heisann! Det er jo forskjellig fra lege til lege, men jeg kan fortelle om min erfaring. Jeg skiftet fastlege i høst, så jeg kjenner ham ikke så godt, men jeg fikk sykemelding nesten uten å argumentere for det. Han var veldig forståelsesfull og var helt enig i at det var lurt å ta det med ro. Jeg jobber også i pleie. Er student i tillegg, da, og følte ikke at jeg trengte sykemelding fra studiene, men det kunne jeg nok fått om jeg ønsket det. Noen får en prosentvis sykemelding og syns det er veldig greit. For eksempel kunne det vel hende at du kunne orke å jobbe noen morgener i uken (så sant du ikke er morgenkvalm), og hjelpe til med stellet da, og så gå hjem etterpå? Det kan være mange gode løsninger hvis du bare diskuterer det med legen din. Forklar at du er bekymret og ikke vil ta noen sjanser, når dere har prøvd så lenge er det fullt forståelig!! Lykke til, og gratulerer så mye med den lille!
Fabelaktiv Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Du bør vel ikke be om sykemelding før eller hvis du trenger det.. ta nå ikke sorgene på forskudd mener jeg
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2007 ...håper bare hun er hyggelig ...& at hun forstår.Jeg vil jo gjerne jobbe,har ikke lyst til & gå hjemme om formen min er bra...men det er nå mest de 3 først mnd jeg tenker på Jaja...det ordner seg vel...skal nå prøve & ikke grue meg så alt for mye til neste torsdag ;P My Sweet Baby And I <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå