Gå til innhold

...Hva er vanlig å ha av klær og slikt hjemme når man kommer hjem etter fødsel...??


Monamor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt hva som er vanlig, akkurat, men jeg husker omtrent hva jeg hadde sist, og hva jeg hadde for lite av.

Sist fødte jeg i desember, så årstiden er jo totalt forskjellig nå.

 

Nesten ingenting i str. 50, og det behøvde jeg heller ikke. Maja var 51 cm og 3,7 kg, og selv om 56 var veldig stort like etter hjemkomst, så var det passelig etter 2 uker.

 

Pysjamaser hadde vi 3 av og det var for lite - hun tisset utenfor bleien støtt og var søkkvåt, gjerne to ganger hver natt, så vi måtte minst ha 5.

 

Masse, masse gulpekluter - ikke fordi hun gulpet så mye, men fordi det sprutet jo ut av meg overalt....

 

Det er ikke nødvendig med så mye "ordentlige klær", som bukser og kjoler og sånt, det er i alle fall min erfaring.

Tepper går det fint an å ha mange av, plutselig er det masse bæsj eller gulp på tre av dem samtidig.

 

Ellers er det en del ting som den nybakte mor trenger:

- store truser med plass til store bind (blærk)

- store bind

- ammeinnlegg

- vaskekluter (fordi en bør vaske seg nedentil etter hvert toalettbesøk i begynnelsen)

 

Og så kommer jeg plutselig ikke på mer...

 

Det meste kan en jo sende pappaen ut for å fikse hvis en oppdager noe en mangler. Men kommer en hjem lørdag kan det jo være greit å vite at en har det viktigste i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips..var noe der ikke jeg hadde tenkt på..hmmm,men somdu sier hva er det ikke den nybakte pappa'n kan brukes til..jo,ut å shoppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...