Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gudmoren til tjompen min skal passe han lørdag til søndag...

Hun har ei datter på 3 fra før!

Aldri passa han så lenge før... Hadde dere blitt fornærma om jeg hadde sendt med en lapp der det sto hvor mye mat, hvilken mat, leggetid, hvordan få han til å sove, når han våkner om mårran og er sulten osv...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det hadde jeg satt stor pris på!! Veldig greit å vite hva ungene er vant til hjemmefra:)

Skrevet

kanskje litt,... altså, ikke fornærmet, men ville følt det litt som om du ikke stolte på meg...I og med hun har en datter fra før, går det sikkert bra - og om hun gjør ting litt annerledes enn deg, fiunker nok det også:-)

Skrevet

kommer ann på alderen til tjompen.. jeg gjorde det med croft frem til hun var året.. etter det er de som har henne blitt så godt kjent med henne at de klarer å fikse alt selv, eller ta en telefon til meg for å høre :))

Skrevet

Husker jeg gjorde det til farmoren, hun bare lo av meg hehe... Du kan sikkert bare gjøre det, jeg synes det da blir lettere å fortså barnet jeg passer.

Skrevet

Da hadde jeg blitt glad da.

Jeg pleier alltid å spørre om det når jeg passer unger, men det blir fort mye info.

Mye lettere å få det på en lapp

Skrevet

Nei, hadde blitt glad jeg da.

Gjør det samme når mamma skal passe mini. Hun syntes det er bra.

Skriver bare ned hvor mye mat og hva slags mat jeg. Leggetid vet hun, og ellers merker hun når han er trøtt på dagen. Våkner gjør han aldri til samme tid, så frokosten tar de deretter : )

Skrevet

Ville likt å få lapp om det ja! Unger er som puslespill, og foreldrene bruker lang tid på å pusle de rette bitene, så det er greit for en barnepasser å slippe å begynne på scratch, bare få puslespillet ferdig puslet :oD

Skrevet

jeg gjorde det en gang når minsten skulle til svigers en helg

(han var ca 8 mnd ) ho ble veldig glad, for da viste hun rutinene på han, og de kunne kose seg mere i sammen, for hvis det var litt sutring, kunne hun se på lappen at jo, han skal vist ha mat nå...eller sove litt...

så det er bare til stor hjelp for henne...hun velger jo om hun vil følge lappen, eller ikke.

Også har du mere ro på deg, når du har han på overnatting...

Skrevet

Nope..

Kjekt å vite det

sku passe lillebror for første gang (er 22 års aldersforskjell mellom oss) fikk info bare sånn fort i luften mens mor og stefar var på vei ut.... (skulle passe på bror over nata) ... var det verste jeg hadde vært med på.. var kaos fra ende til annen (han va 9mnd).. jeg visste INGENTING om rutine og osv... Var også midt i perioden hvor han fikk tenner også..

Skrevet

så lenge han er så liten hadde jeg ikke blitt fornærmet. Barn liker rutiner og det er trygt og godt. Det er ikke alltid like lett å tolke andre sine barn, så en "oppskrift" må jo være greit å ha.Har gjort det selv til mor og svigermor og ingen ble fornærma:)

Skrevet

Leste innlegget ditt og synst det var SÆRT å skrive lapp, men da tenkte jeg på gutten på samme alder som hun andre. Men når han er 4 mnd, da hadde jeg vært veldig takknemlig for en slik lapp!!

Skrevet

Nei, for jeg hadde gjort det samme selv. Når de er i den alderen er det greit at rutinene blir fulgt. Og det er jo en trygghet for gutten din også, at det er samme rutiner borte som hjemme.

Skrevet

Nei, alle barn er forskjellige så selvom hun har ei datter fra før så tror jeg hun ville satt pris på instruks på ditt barn :)

Gjør det litt lettere for henne slik at hun ikke må bruke masse energi å finne ut ting :)

Skrevet

pappan min skal passe emilie 8 timer på lørdag og jeg kommer garantert til å skrive en lapp til han.

å emilie er 7 mnd

hadde spurt om å få lapp selv jeg hvis det var jeg som hade skulle sitte barnevakt:)

Skrevet

Nei, hadde bare syntes det var til stor hjelp!

Skrevet

Jeg lagde en sånn liste til pappaen fra vesla var 0-1år. Det var faktisk han som ba meg om å skrive den ned for han syntes det var vanskelig å vite alt. Så jeg hadde ikke blitt fornærma om jeg hadde fått en liste.

Altså hadde barnet vært 2 år så hadde jeg nok trekt litt på smilebåndet om jeg fikk en liste.

Skrevet

Kjekt med en lapp. Men jeg hadde samtidig nevnt at hun ikke må følge den slavisk, at den er ment som en hjelp hvis hun trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...