Gå til innhold

Dere som har byttet etternavn etter dere gifta dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

På det navneendringsskjemaet jeg har står det at jeg må sende dokumenter fra folkeregisteret (vielsesattesten eller noe,antar jeg) Må jeg først bestille en kopi av dette på folkeregisteret,så sende den og skjema tilbake dit,eller? Vil jo ikke sende orginalen,selvsagt. Synes det er litt tungvint,for de vet jo at vi er gift,det er jo dem som har godkjent det. Flytting av papirer er gøy,dere!

Gifta oss i oktober,men har vært så mye styr med flytting,graviditeten m.m,så har ikke fått bytta navnet mitt enda.

Noen med hue på rette plassen her? (siden mitt er ute av funksjon om dagen...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare gå og ta en kopi på biblioteket der er godt nok det :)

Skrevet

Som regel kan du få tatt en kopi hos offentlig kontor el no sånn med "RETT KOPI" stempel, så holder det... Andre steder godtar de at man bare sender med en enkel kopi. Men for sikkerhets skyld hadde jeg kopiert opp en del kopier og hatt de med "RETT KOPI" stempel, for plutselig trenger man det til noe annet.. Banken vil ha en sånn f.eks...

Skrevet

Jeg troppet opp på folkeregistret fikk de til å printe ut kopi av vigselsattesten og leverte navneendringssøkanden samtildlig. Fikk bekreftelse på nytt etternavn noen dager etter.

Lykke til og grattis med snart nytt etternavn;0)

Skrevet

Tusen takk for gode svar:-)

Har kopimaskin,men så er det jo det om de vil ha rett kopi da. Er litt kjipt å stå i kø i Oslo,så tror jeg satser på postgangen,jeg! Får bestille noen antall kopier da,og sende inn alt samla,så får de det som de vil!

Gruer meg til å måtte fixe alt nytt med pass,div. bankkort,jobb,skolen m.m Mye styr,men blir gøy med nytt navn da:-)

Skrevet

Husk at om du ikke vil betale for et helt nytt pass, kan de sette et stempel i passet ditt med riktig navn. ( gjelder kanskje spesiellt om det er lenge til det du har går ut....)

Skrevet

Kanskje det var en god idè, ja,sånn imidlertidig ihvertfall. Fikk nytt pass for 2 år siden,måtte ha maskinlesbart,og det går jo ikke ut før om lenge. Men nå har det jo kommet noen enda nyere noen,så får vel bytte det ut etterhvert når vi skal ut å reise igjen.

Kjempebra tips,Thia!

Skrevet

Det var moren min som hadde størst problemer med navnenedringen, hehe...

Jeg fikk ny jobb etter navne-endring. Og mamma ringte, fikk sentralbordet og spurte etter meg.... nei, noen med det etternavnet hadde de ikke. Mamma ringte på mobilen, så frustrert, og lurte på om jeg hadde byttet jobb igjen, hehe.... Jeg spurte etter Nina M****

Jeg svarte rolig: neida, mamma... men jeg heter jo ikke M*** lenger. Jeg heter jo I****

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...