nina79 Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Vi har en gutt på 9 mnd. Han er utrolig aktiv selvfølgelig og klatrer på alt han kan. Jeg jobber 50% nå og pappaen er hjemme med pappaperm de dagene. Jeg syntes det er en lettelse å gå å jobb og kvir meg litt til å være hjemme. Får så dårlig samvittighet og føler meg som en dårlig mor. Er det flere som har det slik? Er det noen som har noen gode råd for å få mer energi?
-MtG- Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Jeg har dessverre ingen råd, men kan trøste deg med at du ikke er alene. Nå sitter jeg her og hører på at lillegutt gråter og klager i senga si. Har prøvd å få han til å sove i over 1 time nå. Begynner snart å grine jeg.. Han er også straks 9 mnd og er høyt og lavt hele tiden. Jeg er hjemme i permisjon og gleder meg masse til å begynne å jobbe igjen å få litt "fri" på dagene. Føler meg som en dårlig mor jeg også, men hva skal man gjøre da? Er helt utslitt jeg! Gleder meg tilpappan skal få være hjemme og få kjørt seg. Da skal jeg spørre som han når jeg kommer fra jobb: "Hvorfor er du sliten da? Du har jo vært hjemme i hele dag!"
Leetha Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 ja det er jeg, min er bare 6 uker da, men. hver alder har sin "slithet".
-MtG- Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Det er sant:) Jeg var helt utslitt når han var 1 mnd og sov omtrent hele døgnet også. Den nye rollen som mor og alt ansvaret og usikkerheten gjorde meg skikkelig sliten.
nina79 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2007 Tusen takk for svar. Det var godt å høre at du også er sliten:) Hvorfor må det være så vanskelig å få de til å sove. Føler vi kjemper med han hele døgnet. Kjæresten min syntes det er helt greit å være hjemme.. De leker på gulvet hele dagen. Neste permisjon skal han få være hjemme litt mer. Lurer på om jeg ikke er laget for dette!
-MtG- Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Får klage litt mer jeg da:) Nå sover han endelig, etter 1 time og 40 minutter med prøving. Slik gikk det til: Tur i vogna, 30 min: Klage, klage, glippe med øynene, klage litt mer. Ligge i egen seng: Hyyyyyl. Få flaske i senga: Sutt, sutt, godt, ferdig, klage, klage, klatre masse. Ligge i babysafen i senga: Klage, klage, sutre, gråte litt, hyyyyyl! Tur i vogna igjen: 5 min-snork! Så nå ligger han i voga og sover i hagen. Også driver vaktmesteren og klipper gress. Hvis han klipper i nærheten av lillegutt så han våkner så spyr jeg!!!! Blææææææ.....
meg & to små vampyrer Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Jeg også savner å gå på en jobb og få litt fred i huet, he he:) Helt enig med dere som vil dele permisjon mer neste gang, tenker akkurat det samme selv:)
nina79 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. juli 2007 Vår lille har alltid spist seg i søvn.. Og det gjør vi ikke igjen med neste. Har ikke hatt fri en dag siden han ble født. Vi begynte for noen uker siden å venne han av med det. Han blir så sint! Vi prøver også 100 ting for å få han til å sove. Er jo helt utslitt når han endelig sover. Om kvelden er det det samme problemet. Våkner igjen annen hver time hele kvelden og natten og da må vi jobbe for å få han til å sove. Vi klarer ikke skrike kurer noen av oss så det blir det ikke. men får bare håpe at han gir seg når han finner ut at han ikke får mat når han våkner. Det føles som om armene mine veier 1tonn. Hvet du om jeg kan spise rosenrot når jeg ammer?
babyandme Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 Kjenner det kan bli slitsomt iblandt her også, men går greit:) Har en gutt på snart 4mnd som kan være både sta, hissig og sutrete..!!! men det er da jeg tyr til svigermor som mer enn gjeeeerne vil gå tur med barnebarnet sitt...og har flere å ta av også;o) her nærmest "hiver" de seg over det første barnebarnet/tantungen..hehe. Ikke så ofte jeg spør om avlastning, men greit sånn innimellom:)
-MtG- Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 Jeg tror jeg har lest at man ikke kan bruke det mens man ammer. Det er jo kjempedumt, for det er jo med smbarn man virkelig trenger den ekstra energien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå