Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Jeg bare tenkte om dette kunne være en bra tråd? Det er så mange ulike abonnementer å velge mellom på både strøm og telefon osv.. Strøm: jeg hadde hafslund og byttet til Gudbrandsdalen energi (bor i oslo men kan vist velge fritt). Jeg regnet over regningen for i fjor vinter og ville i snitt ha hatt 150kr mindre per mnd om jeg hadde hatt GE gjennom hele vinteren og ikke brukt hsfslund. (men har hafslund for nettleia da) Hustelefon: jeg har internett og derfor har jeg telio ip telefon. Jeg har abonnementet til 59 per mnd ettersom jeg sjelden ringer, men gjerne snakker lenge om jeg gjør det.. Ellers kan man også velge det til 159 i måneden og da ringer man GRATIS til alle fasttelefoner i norge, england, nigeria etc etc... kjempebra deal.. på mobilen har jeg fri familie så regningen der er minimal... noen andre som har gode tips??
Mersa og gutta <3 Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Vil bare anbefale Skype på det varmeste! (www.skype.com) Man betaler ingenting når man ringer til andre som har Skype, og kun lokaltakst til det landet man ringer til dersom man ringer til fasttlf! (da må man ha skypeout) Jeg ble stoppet av en telefonselger på gaten og da jeg sa jeg hadde One Call på mbilen og brukte Skype som hjemmetlf måtte han bare si at han overhode ikke kunne tilby meg noe bedre!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Det er jo ikke så mange regninger man kan spare inn på, kun tlf og strøm liksom... så jeg gjør alt jeg kan for å spare der, men er ikke flink nok. Har akkurat fikset fri familie, og det vil nok hjelpe meg en del. Jeg tørr ikke bytte strømselskap, fordi jeg er helt avhengig av å dele strømregningen - og det er selskapet mitt veldig ok på. Har også avtale gjennom borettslaget, som gjør at det blir billigere. I fjor sparte jeg 1500,- på denne avtalen =) Men der jeg virkelig kan spare... det er på mat, fritidsaktiviteter, bensin og gaver!! Jeg bruker altfor mye til dill. Jeg er ganske prisbevisst, og handler på tilbud, og "billig" merker - men skulle gjerne brukt enda mindre penger. Jeg handler i hovedsak på OBS! og på Rema, og jeg fyller bensin på mandagsmorgen - det er da det er billigst =) Jeg SKAL bli flinkere med middagsmenyer for en uke i gangen, og skrive handleliste deretter. Jeg vet at handlelister hjelper meg å spare, men det er ofte et tiltak å planlegge sånt... Gaver?? Hva gjør dere for å "slippe" billigst" mulig unna der? Uten at det går utover givergleden liksom... Sara
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Få avtaler med strømleverandør og lånekassen om å betale en gang i mnd i stedet for hver 3-4 mnd. Ikke billigere, men utgiftene fordeles og man slipper giga-regninger. Fast trekk er ellers genialt, så slipper man å glemme ei regning. Betal ned forbrukslån, billån og kredittkort så fort som råd er. Om man har samlede utgifter til telefon på over 600: Si opp fasttelefonen, bytt til Kill Bill på mobil, de har fastpris og man ringer så mye man vil til alle telefoner (fast og mobil), og ubegrenset med SMS og MMS.
Mersa og gutta <3 Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 "Slippe" billigst unna med gaver- Vi handler mye på salg vi! Kjøper f.eks barnebøker når det er salg og har de liggende, det kommer alltid en barnebursdag, og da er gaven klar! Samme med klesgaver, er det gode tilbud så handler vi inn til de vi vet vi skal gi gave til i nærmeste fremtid (handlet f.eks en skidress til niesen vår på salg i januar, kostet opprinnelig 700kr, var på åpningssalg til 200kr!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå