Gå til innhold

Hvordan er det med overtidsdamene i dag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv skal jeg til jordmor i dag, og nå håper jeg hun har gode nyheter til meg!!! Hun skal iallefall bestille time på sykehuset, og GJETT om jeg skal mase meg til å bli satt igang!!! Nå er jeg mega lei!!!

hadde noen skikkelige kynnere i natt som satt både i ryggen og magen.... men når jeg våkner i dag så er .... DE BORTE!!!!

Ha en flott dag damer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten på min 10ende dag på overtid i dag..........

Skrevet

Hei Hei! :) Dag 5 over og kjenner ikke en ting. *sukk* var hos nålemannen i går men neeeeei da. ikke noe. så jeg har vel snart skjønt at jeg kommer til å være gravid for alltid! :) sukk.

driver også å lurer litt på om jeg faktisk ER gravid eller har blitt veldig fet på kort tid! :);)

masse lykke til hos JM. :)

Skrevet

6dagen på overtid her:(er megalei!! hadde masse sterke kynnere igår kveld og inatt men nå er det over,er bare en som er helt turbo inni her!!

Vær så snill kom ut!!:)

Lykke til jenter og ha en ffin dag!

Skrevet

Det samme har jeg og lurt på.... Var hos nåledamen på tirsdag jeg og ikke merket noe forskjell i det heletatt......

kanskje JM kan tøye og bøye ungen ut :)

Skrevet

Er 3 dager over termin i dag. Begynner å bli lei, men skal nok holde ut en liten stund til. Har spist litt kanel i dag så vi får se... Smakte forøvrig dritt! Men har det effekt er det jo verdt det... Var hos lege på sykehuset tirsdag og hadde også et lite håp om at de ville sette meg i gang snart. Men neida! Ikke i deres tanker, hvertfall. For så lenge både jeg og ungen har det fint skulle jeg bare gå sånn til noe skjedde av seg selv. Med mindre jeg går 14 dager over, da. Da vil de jo sette meg i gang. Men det er jo en liten stund til det og mye kan jo skje innen den tid. Legen kom forøvrig med mange gode argumenter for ikke å sette gang fødselen kunstig, så lenge det ikke er nødvendig. Det var at fødselen da ofte har en tendens til å stoppe opp og ende opp i et keisersnitt. Riene er ofte ikke sterke nok til å gjennomføre en vanlig fødsel. Og ks vil hvertfall ikke jeg ha, om jeg ikke må. Har tatt ks før og det er ikke noe å ønske seg når det ikke er nødvendig. Og hvis det bare er for å fremskynde fødselen med å bli satt i gang, så sparer en jo ikke så mye tid på det mht at det tar ganske lang tid å komme seg fysisk etter et ks, hvis det er det resultatet av en igangsetting blir.

Men lykke til videre:-)

Skrevet

Denne overtidsdama har våknet av rier flere ganger i natt. Har hatt rier hvert 7-10 minutt siden jeg sto opp i 8.30 tia, av varierende styrke. Men de kjennes GODT! Så får håpe lillepia endelig vil ut i varmen, phuh - er tungt med 25 grader ute.

Så mens mannen stresser på jobb, har jeg rydda, vaska på kjøkkenet og sittet ute og solt meg, virker som om dette kommer til å ta tid.

Men ååååååhh som æ glede mæ til endelig å bli ferdig!!!!! :-)

Skrevet

14 dager på overtid! Var på sjukehuset på overtidstime i dag. Ikke moden i det hele tatt! Snakk om nedtur!!! Men legen og jordmora var så vennlige og forklarte fint hva som skjer framover, så jeg begynte ikke å grine. I tillegg var det godt å ha med sambo.

Fikk modningsakupunktur og ny time på lørdag. Ble veldig glad for ny time allerede da, var redd vi måtte vente til mandag.

Skrevet

Lykke til "Wisi!!

Og hva skjer med deg fremover Sorbitz.... lurer så på disse overtids timene på sykehuset og hva se gjør og ikke gjør....

Skrevet

Jeg var hos jm på tirsdag og tok ctg osv for å sjekke at baby har det bra siden jeg er på overtid og da fant jm ut at jeg har visst regelmessige rier med 10 min mellom men de er ikke sterke nok til at de setter igang fødsel.. så utrolig kjipt å tenke på at jeg HAR rier men de er udugelige!! Jeg ba om å bli strippet men livmortappen min satt visst så langt oppe at hun fikk ikke tak i den så det kunne vi bare glemme.. huff.. Vi fikk time til lørdagen 7/7 kl. 09, da skal de vurdere om jeg skal bli satt igang da eller ikke.. For å si det sånn så har jeg ingen planer om å reise derifra igjen uten babyjenta mi i armene og ikke inni magen hehe=)

9 dager på overtid og KJEMPELEI..

Skrevet

var på min siste akupunktur-time i dag, og fikk litt fornyet tro da nåledamen fortalte at for veldig mange stemmer mens-termin bedre enn ul-termin, og jeg har da mens-termin i dag (og det har gått hele 4 lange, seige dager siden ul-termin)

men så langt er det skrekkelig lite action; en murr meg her og kynner der, men det hjelper meg jo ikke!!!

BLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ =-I

Skrevet

Svar til Bigga på overtid (jeg gliser av det navnet hver gang :-)) Skjønner frustrasjonen!

På den første overtidstimen sjekka jordmora at alt var bra med Små'n, samt urinen og blodtrykket mitt. Så var jeg inne til lege, som kjente på leie, sjekka at hodet fortsatt var festa, og vi fikk UL. Skal si han var blitt stor iforhold til forrige gang vi var på UL. De estimerte vekta til 3700 g, men med stor feilmargin, legen ville ikke si hvor stor feilmarginen er. Så kjente hun om jeg var moden/hadde åpning, men som sagt var jeg ikke moden. Hun tok på hodet til Små'n, han responderte på det :-)Legen sa at de ikke kunne gi meg tabletter eller drypp, for det ville bare føre til vonde rier mot en umoden munn. Derfor fikk de en jordmor til å gi meg modningsakupunktur.

På time nr to vil de enten strippe meg, eller sette igang fødselen. Håper på det siste!!!

Skrevet

DA har jeg vært hos JM og fått skikkelig røska opp i systemet!!! Skal ringe sykehuset i morgen å få overtidstime, JM mente det var ledig allerede i morgen, og bli satt igang senest tirsdag....

MEN den GODE nyheten er at hun sa at de mest sannsynlig ikke rakk å sette igang..... at fødselen kom til å begynne om ikke så lenge :)

JIPPI!!!!!!!!!

Tenk at vi gleder oss så ille til å ha vondt :)

Så senest tirsdag har jeg blitt MAMMA!!!!!

JUHUUUUU

Skrevet

2 dager på overtid i dag.. uff kjedelige greier.

Skrevet

4 dager på overtid i dag.....og jeg holder på å gjøre mannen og omgivelsene sprø.

Skrevet

Kanskje vi havner på føden ilag Cloudberry? :P

Skrevet

Bra Bigga! Du kommer til å føde før meg, garantert! Lykke til! Typisk at jeg må gå både 16 og 17 dager over. Neste gang skal jeg begynne med modningsakupunktur i uke 35!

Hilsen uheldige meg...

Skrevet

Jeg er 12 dager over idag... (Men får ikke forandret nicket:S)

Sliten og lei, men settes igang i morgen kl 08! Kjempe spent!

Skrevet

Skal krysse fingrene for deg jeg Sorbiz!!! sender masse varme tanker :)

HA en god kveld :)

Skrevet

Tusen takk, Bigga! God kveld til deg, også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...