Gå til innhold

Bidrag og betaling av barnehage ved 60/40 deling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å foreslå at barnet vårt kan være hos pappa 2 dager i uken og annenhver helg fra fredag til søndag ettermiddag. Er dette 60/40?

Hvis jeg som sannsynelig er får 1800 i bidrag, skal jeg betale hele barnehagekostnaden da? Den er på 2500 og jeg får ingen stønad til å dekke noe av dette fordi jeg tjener over grensen på 370 000.

Syns det ble litt mye kosnader på meg...! Han benytter seg jo også av barnehagen de dagene hun er der. Han burde egentlig betale halvparten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i bidragskalulatoren så skriver du inn barnepassutgifter så det er med i bidraget. så du skal betale barnepasset med bidragspengene og dine penger. men du kan jo spørre han om han vil hjelpe litt til.

Skrevet

Vanlig 60/40 deling er en dag i uken + annenhver helg forsåvidt...

Skrevet

nei...det er ikke 40/60....

Skrevet

og du vil også få barnetrygden. Dermed vil jeg heller påstå at det er du som faller best ut økonomisk, ved denne ordningen. Mens far vil ha bortimot like mye hverdagsutgifter som du, i praksis.

Skrevet

Bare til orientering så er jo grensa for å få dekket barnetilsyn 6 G (grunnbeløp). den oppjusteres hver 1. mai, og nå er grensa på 408 000. Vet dette da jeg selv har balansert på grensa til å tjene for mye for å få dekket 64% av tilsyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...