Gå til innhold

nestle, småfolk eller HIPP???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er nå 6 mnd og det er jo sååå mye mat og velge i at jeg har store problemer med hva jeg skal velge..hihi.. hun spiser nestle grøt, men det er jo så mye innen middag og velge.. derfor lurer jeg på hva dere velger? og er økologiske bedre for barnet? eller bare for miljøet...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har litt av alt vi; hjemmelaget, nestle, hipp og småfolk, økologisk og ikke-økologisk. Det er greit med litt variasjon til de små. Jeg selv ville blitt lei av å spise det samme hele tiden.

Du må nesten prøve deg frem. Her i huset er Nestle sin med grønnsaker og kylling godkjent, og hjemmelaget (potetmos med mm og gulrotmos).

Vi er også ganske ferske i middagsfaget, men fordelen med alle typene er at de kan fryses ned. Vår lille er fortsatt på prøvestadiet og jeg varmer opp ca et halvt glass og putter resten i fryseren, veldig praktisk og så slipper man å kaste maten.

Den økologiske er vel i hovedsak bedre for miljøet, men også indirekte bedre for barnet, i og med at grønnsakene ikke har vært sprøytet osv.

Skrevet

Vi lager selv.

Ellers syns jeg nestle sin ikke smaker noe særlig, mens hipp sine smaker godt (syns jeg).

Fordelen med å lage selv er at du kan introduserer den lille for ingredienser dere liker og bruker mye av selv. Og så trenger det ikke være stress, man kan lage mange porsjoner og fryse ned. Bare mos med en stavmikser. Begynte med enkle grønnskasmoser da han var mindre. Vi fryser i slike aventbeger:)

Skrevet

Snuppa her får kun Småfolk sin middag, og grøt... Nestle sin middag smake jo ingenting, og grøten t Nestle likte ho ikkje noe særlig.. Hipp har eg ikkje prøvd, for det er ikkje det størte utvalget av det... Og snuppa her er 9,5mnd...

Økologisk tror eg ikkje at eg har prøvd enda....

Skrevet

Jenta mi på 7,5 mnd spiser både Nestle, Småfolk og HIPP. Men, hun liker best Småfolk og HIPP, for de middagsglassene smaker det mest av. Liker også grøtene dems best.

Hun får også smake litt av vår middag, som hun liker godt.

Skrevet

Har lest og hørt så mye rart om nestle sin mat(konserveringsmidler, mye salt og sukker og langt fra "hjemmelaget"), så kommer ikke til kjøpe det.. må bli småfolk eller hipp sin middagsmat, eller jeg lager selv(helst det da)

Skal begynne med forsiktig intro av velling til min snart 4mnd gamle sønn, siden han har begynt å våkne sulten nattestid igjen-slik han gjorde som nyfødt. Har kjøpt økologisk risgrøt fra Holle på helsekost så tror den er grei å starte med. Så blir det nok noe av det andre etterhvert, får prøve oss frem. Den lille vår har eksem og muligens allergier også, så må være litt bevisste.

Skrevet

Vi prøvde forresten småfolk sin grøt for 6 mnd og opp og den regaerte småen på med veldig løs mage.

Skrevet

Jeg må bare si at Nestle hverken har salt eller sukker i sin mat...

Skrevet

Vesla mi liker veldig godt småfolk sine middagsglass...

Hun elsker spesielt den med poteter og kalkun...

Skrevet

Vet dere hvilke butikker som har mye Småfolk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...