Ginger-mor Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Fastlegen min er sykemeldt, så jeg tenkte at jeg kunne ta neste kontroll hos en JM. Men hvordan finner man en JM i Oslo? Er det slik at hver bydel har et legesenter eller noe? Finner jeg en oversikt med telefonnummer et sted? Nav? Haha, er helt blank her:) Takker for hjelp!
Serial mom Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Vet ikke helt,men det jeg gjorde for å se om jeg kunne finne en her jeg bor,var bare å søke på jordmor i min kommune,på google,så fikk jeg det opp. Vil tro at du finner en liste et sted,men også at det er rimelig mange fullbooka jordmødre i Oslo. Spurte fastlegen min(i Oslo),og hun sa det kunne bli vanskelig,men folk føder jo hver dag,så noen må jo bli ledige,he-he!
Ginger-mor Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2007 Hehe:) Ja, ikke sant? Skal liksom ha 2. kontoll nå (sett bort fra ultralyden), men på legesentret mitt har de ingen leger tilgjengelige før om noen uker, og da er det egentlig på tide med 3. kontroll. Ja, ja. Det gjør vel ikke så mye å hoppe over en, men skulle gjerne sjekket urinen da.
Mor til en stor og en liten Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Heisann. Du må ta kontakt med helsestasjonen i den bydelen du tilhører. Kan kanskje være vanskelig å komme inn til jordmor nå pga ferieavvikling, men råder deg til å ringe å høre.
Serial mom Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Men fastlegen er jo ikke den som sjekker urinen,det gjør vel de sykepleierne eller assistentene som også er på legesenteret? (om du ikke har en som driver alene da) Du akn sikkert få levert en urinprøve der,selv omlegen er borte. Du kan ihvertfall spørre dem,kanskje det kan fixes!(vedkommende lege skal jo dessuten ha en annen på senteret som vikarierer for h*n)
Tuppen og mini Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 De er veldig nøye på hvor du bor!! Hver adresse hører til en spesiellt helsestasjon, og der skal du gå. I den gata jeg bor i er det tilogmed delt på like og ulike tall. Like tall hører til en helsestasjon og ulike tall til en annen..... http://www.helse-og-velferdsetaten.oslo.kommune.no/folkehelse/samfunnshelse/barn_unge_og_gravide/article84640-6571.html
Ginger-mor Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2007 Flotte greier, Tuppen og mini:) De hadde selvfølgelig lunsj nå, men jeg ringer tilbake siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå