Gå til innhold

Flere som har barn som ikke er glad i brød? tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 13mnd og han er ikke glad i brød. Da han var mindre var det fordi han ikke orka klumpermhan brekte seg,men nå er ikke det no problem.Har prøvd med alt mulig på eks smøreost,leverpostei,makrell i tomat til og med nuggati,men han spiser kanskje 2-3biter.Noen tips? eller kommer det bare etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problem. Har du prøvd med litt mer pålegg? Altså større mengde på brødskiva? Det fungerer hos oss, iallfall sv og til.. :-)

Skrevet

AV og til

Skrevet

Samme her, har en jente på 16 mnd, som virkelig ikke liker brød... Hun sutter eller tar av pålegget og kaster skivebiten på gulvet. Har prøvd masse forskjellige typer brød, pålegg etc. De eneste gangene jeg kan få i henne litt er hvis hun er litt distrahert, f.eks. ser i en bok el.

Hun er ikke spesielt matglad uansett, men grøt går fortsatt ned. Blir brød en gang om dagen, grøt til frokost og kvelds og middag da selvsagt..

Håper det går seg til av seg selv etterhvert- både for der og oss! :)

Skrevet

thomas er 1år og er vanskelig med brød. spiser best brød uten pålegg da er det greit. men er ikke noe matglad egentlig. så det er vanskelig men det kommer vel etterhvert.

spiser omtrent ingenting når tennene komemr flere som har det slik. blir så frustrert av dette men går seg nok til skal du se

Skrevet

snuppa mi på 20 mnd spiser ikke brød, så vi har gått over til frokost blanding og havregrøt.. blir veeeldig vanskelig med barnehage start, men håper hun spiser brød når de andre barna gjør det... det er lov å håpe ;)

Skrevet

Min gutt spiser tørre brødskiver. Kommer det pålegg på, spytter han det ut. Men ellers er han matglad. Kan gjerne spise pålegg for seg, men ikke på brødet....

Syns det er kjipt. Det er så kjedelig å måtte ha med grøt overalt. Mye enklere når de kan ha brød.

Håper det går over av seg selv etterhvert!

Skrevet

Takk for svar damer.Da er vi hvertfall flere som sliter med å få ned brød på ungene.

Han min er veldig matglad,spiser godt til alle måltider så lenge det ikke er brød da.Har prøvd med mere pålegg og med uten pålegg.Nå får han grøt til både frokost og kvelds og det går ned på høykant,men hadde vært deilig om han begynte med brød også.Kanskje prøve med en frokostblanding,bare for å variere litt.

Skrevet

prøv noe annet i stede. Kanskje det er for tidlig for han. For å unngå at mini blir brødlei, gir jeg grøt til kvelds, og noe annet til lunch. F.eks:

Salat, små biter med: Tomat, papirika, mais, kylling, agurk og grov pasta.

Fruktbeger/yoghurt med 4 korn eller blåbærmusli (er uten sukker og søtningsmiddel, fås på rema)

Havre eller rugfras

Allbran

Speilegg (knust plomme og stekt på begge sider) med oreganokrydder

Der har du noen forslag hvertfall =)

Skrevet

ja og hjemmelaget grøt er populært. Prøv med havregrynsgrøt med litt smør og kanel =)

Ellers er det bare å fortsette å gi barnegrøt.

Skrevet

hva med å dynke brødbitene i grøt da?

da blir han kanskje vandt med det?

begynn med mye grøt på, og ta midre etter hvert..

er jo verdt et forsøk:o)

Skrevet

Takkitakk for forslag alle sammen,skal prøve alt sammen.

Skrevet

I brødleie perioder kjøper jeg polarbrød til snuppa, og det går ofte ned på høykant!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...