Gå til innhold

Dårlig samvittighet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har måtte tatt ut av konton til dattera vår for å kjøpt bilstol og vogn. Skal betale det tilbake, men har dårlig sammvittighet for det. Vi setter inn penger pr. mnd, men hun får jo ikke de rentene hun skulle fått....

Noen som har gjort det samme??? Håper på noen trøstende ord:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, jeg har gjort det :) Setter inn litt extra når jeg betaler tilbake, for rentene lissom og takk for lånet :)

Skrevet

Er det ikke ting til barnet som skal kjøpes for de pengene da? Vi sparer veldig lite i barnas navn vi, rett og slitt for å ungå det problemet. Hvis vi vil gi barna en gave når de blir eldre kan vi jo gjøre det likevel.

Så lenge dere ikke bruker pengene på fyll og ferier for dere selv synes jeg ikke dere skal ha dårlig samvittighet.

Skrevet

Har nok det!Lånte 5000 tusen av henne som hun hadde fått i gave.Har puttet på ekstra penger på sparebørsen hennes og de fem tusen skal vi betale tilbake nå.

Har følt det samme som deg ,men tror at vi ikke trenger å ha dårlig samvittighet.Skal jo betale tilbake igjen og snuppa skulle jo ikke brukt de pengene nå uansett.

Bare putt litt ekstra på i sparegrisen til jenta di så går det opp i mot rentene hun skulle hatt.

Skrevet

Dårlig samvittighet fordi du kjøper utstyr og bruker penger du sparte til henne? Mener du det seriøst?

Skrevet

Dette er penger hun har fått i gave, dåp etc, men noe er spart av oss og da. Vi har kunn kjøpt utstyr til henne for de pengene vi har lånt, ca 6000,-. Vi legger på penger på sparegrisen hennes + at vi setter inn på hennes konto pr. mnd.

Takker for svar:-) Godt å se at det er flere :-)

Ha en fin dag til alle sammen:-)

Skrevet

Mine unger har hver sin sparekonto som de ikke skal vite om og bruke når de blir store til evt lappen,moped,eller hus.og da er det godt å ha penger en ikke visste om.Vi har en konto som barnetrygden kommer inn på og den bruker vi til nødvendige ting.Føler ikke jeg har rett til å bruke deres sparekonto til ting de trenger,men at de skal få bruke den selv senere.

Skrevet

Jeg disponerer den kontoen der jr setter inn sparepengene sine og gaver etc. Her har jeg innimellom lånt litt for så å sette dem tilbake når jeg får lønn.

Har overhode ikke dårlig samvittighet for det - rentene er så lave likevel at det kun er snakk om et par kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...