Gå til innhold

vil ikke spise middag!! (9 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har prøvd det meste som jeg kommer på for å få lurt middag i den lille gutten min men han nekter!! Uansett om klumper eller ikke... det eneste han vil spise er grøt, banan og litt annet frukt... og så har han blitt ganske flink til å spise brødskive da... men det er vel viktig at han får i seg andre næringsstoffer også da?! Noen som har noen tips om åssen jeg kan få lurt i han middag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter han ved middagsbordet sammen med dere? Det gjør datteren min. Hun synes det er gøy å spise når vi spiser. Hun får ofte delvis det vi spiser også, - moser sammen f.eks poteter, brokkoli, tomat og mais el.l. i stavmikseren til henne hvis det er en del av middagen vår. Tilsetter mm og litt rapsolje. Hvis du ammer, kan du blande mm i middagsmaten, slik at maten blir litt "kjent" . Pass på at han er sulten. Pass på å gi vann eller mm som drikke ved siden av maten. Mulig du gjør alt dette da, men kommer ikke på andre tips.

Skrevet

html skal det stå på slutten av linken

Skrevet

Vi begynte med litt søte middagsmoser, f.eks. kokt søtpotet og gulrot. Og så etter en stund andre ting oppi og så byttet vi ut søtpotet med vanlig potet og nå spiser han alt.

Søtpotet kan kanskje virke siden han liker frukt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...