silena Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Hurrraaa!!! Jeg har overtalt mannen min å bruke den to uker lange ferien hans på å reise rundt i frankrike. Har bestillt billig fly til bordeaux. Vi har tenkt å pakke lett å reise med tog litt rundt og bestille hotell på forhånd. Som jeg gleder meg! Jeg fryktet for enda en tyrkiaferie. Men til saken: jeg kan ingenting om frankrike! Hva er verdt å få med seg?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 DIsneyland=) =) =) Eller så er Biarritz helt sør i Frankrike absolutt verdt et besøk=) Kjempekoselig by og utrolig fine strender. Paris er jo også et must
ZamZam Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Jepp, er i Frankrike hver dag siden jeg bor her... Vil anbefale dere å få med dere Pyrineene mot Touchan er det nydelig, Carcassonne er nord europas eldste middelalderborg og der er det også nydelig.. ( ligger ca 70 km sør for Toulouse) Vil du se natur og smake god vin må du ta turen om Fitou og Limoux ( er et must for meg, men enklest hvis man har bil...) Iallefall så er Frankrike fylt av historie og ting å se.. Skal se om jeg husker navnet på en flott by i Borseaux så skal jeg tipse deg om den også.. Ha en flott ferie!!
silena Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2007 Takk! Skal sjekke stedene på nettet sammen med mannen min i kveld.
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Har vært et par ganger i Brest. Der er det vel egentlig ikke så mye som er verdt å få med seg...
Grigri m/3 gutter Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Jeg også bor i Frankrike, men i nord. Vet ikke om dere skal opp hit også? Her oppe er det eplecider/-brennevin og stinkeoster som er verdt å få med seg. Det er også fine kystbyer her med strender, men badetemperaturen her oppe er jo helt klart ikke så varm som i sør. Etretat er kjent for klippene på stranda, Honfleur er kjent for galleriene, mange kjente malere holdt til der før, Cherbourg er en havneby og veldig fin om sommeren, Le Havre kjenner jeg ikke, men er også en havneby, Caen er en "stygg" stor by, Rouen er ikke så langt fra Paris og er en fin stor by med gammel bebygning, flott katedral og mye historie omkring i gatene. Mont st. MIchel er også veldig kjent. Google disse navnene så kan du se bilder derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå