Vimsetrollet Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Noen som har brukt denne som prevensjon? Synes liksom ikke det høres så sikkert ut jeg, men vil ikke bruke p-piller, p-stav o.l... Er ikke så innmari fornøyd med kondom heller.
stratos Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 99,3% sikkert. Jeg benytter pearly. har brukt den siden mars. Det hele går ut på å finne dine eggløsninger ved hjelp av temperatur og regner på den måten ut sikre og usikre dager. Her i boka står det. Systemet baserer på følgende medisinske fakta * kvinner har kun eggløsning i hver syklus. Er det flere, skjer det i løpet av de samme 24 timene * Eggcellen må befruktes i løpet av 18 timer etter eggløsningen * Sædcellen kan være virksomme opptil 5 døgn * temperaturen stiger 0,2-0,5 grader etter eggløsningen * Antall dager fra eggløsning til menstruasjon er hos den enkelte rimelig konstant. For meg er det ett stort pluss at jeg slipper kunstige tilføringer til kroppen. Jeg har tidligere prøvd spiral, p-piller, nuvaring men ikke vært tilfreds. På de usikre dagene må vi bruke kondom men for oss er det greit. Etter som apparatet lærer syklusen din å kjenne blir det færre usikre dager. Slik vi har det nå er det enda i en læringsfase ang min syklus så det har vært en god del usikre dager. Dette blir å gå seg til. Så jeg kan bare si, fornøyd så langt:)
meg & to små vampyrer Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Hvor mange usikre dager må man egentlig regne med de første månedene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå