morgaine1 Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 hei, er ganske nytt her men har ett par spørsmål. jeg kommer fra tyskland og bor her i norge i snart 4 år. men nå ønsker jeg å bli gravid. jeg er 30 snart 31 og det jeg lurer på er om det finnes en lege som er ansvarlig for noen tester før en blir gravid da? jeg tenker på røde hunder og toxopplasmose og generelt helsetilstanden og noen som du rett og slett kan spørre om alt mulig?? da jeg ringte fastlegen min så virket hun kontordamen litt irritert over det at jeg ønsket en time pga barnetønsket mitt. jeg har begynt å spise folsyre,men må sjekke vaksinene mine... beste hilsen
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Du skal overhode ikke bry deg om sure kontordamer på legekontor. Tror det er et av kravene for å bli ansatt. Med noen SVÆRT hedelige unntak. Jeg personlig nekter å gi de noe informasjon. Jeg sier jeg skal ta opp en generell helsetilstand. Har forresten opplevd at de skriker til hverandre min diagonse, slik at hele legekontoret hører det og forteller meg hva jeg kan og ikke kan snakke med legen om. Akkurat som om legen ikke er voksen nok til f. eks. å selv si at han ikke har tid til å høre mer en et problem av gangen. Så dette er helt normalt, bytter du lege blir det antagelig ikke bedre.
Nummer tre <3 Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 helt enig med anonym under her.. du skal ikke bry deg om de sure kontordamene! Bare å bestille time! Man får også overaskende mye bra svar her inne på Bim da.. er så mange her at det er nesten alltid noen som kan noe om det meste! Det beste er vel uansett å dra til en lege, de svarer jo mer sikkert.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå