babydilla Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 hei, Har en som vil være 15 mnd, når jeg nå føder i august. Lurte på om noen av dere vet eller har tips ang dette med sjalusi. Trodde ikke de ble sjalu i en så ung alder, men hver gang jeg holder hans søskenbarn på 14 mnd, kommer han boret til meg, klatrer på meg og koser. Trodde ikke dette ville være et problem når babyen kom i hus...tar jeg feil...??
Vestlandske meierier A/S Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 sitter med samme problem!! mini vil være 16 mnd og er allerede supersjalu når jeg holder andre barn lurer på hvordan dette skal gå! glad jeg har leikegrind til babyen iallfall:)
bell3, fikk gutt Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Hei. Tror dette er individuellt for hvert barn. Jeg var veldig påpasselig med å finne på noe gøy sammen med storesøster. Hun satt også på fanget da jeg ammet, viss det var det hun hadde lyst til akkurat da. Det var litt rart, for hun plukket litt på puppene, men det var verd det. tror det er viktigst at de ikke føler seg avvist. De kan føle det selv om vi voksne ikke mener det slik. Være inkluderende på barnet sine premisser. Vi ble ihvertfall ikke plaget med noen voldsom sjalusi med det vi gjorde. Lykke til, det er ikke like lett hver dag med to tette Og andre dager er som en drøm )
Prinsemammaen Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Jeg var 16 måneder da broren min ble født. Kan ikke akkurat si at jeg husker det. Men har heller aldri blitt fortalt at jeg var sjalu. Det eneste jeg husker (og ser på av bilder) er at vi var verdens beste venner!! Barna deres er heldige som får en pseudotvilling!! :-) Har hørt at best å slippe unna sjalusi er å få en til før eldstemann er 2 år eller etter at han er 5. Det er 3 år mellom mine brødre, og der var det MYE sjalusi inni bildet...
rosa og en blå Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 vet ikke.. men lurer på det samme.. jenta mi er nå 16 mnd. og beibin er like rundt hjørnet. eg og sambo får ikke kose. då skal hun skubbe bort sambo.. el meg og eg får heller ikke sitte alene i sofaen.. (der det blir ammeplassen) -grur meg til det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå