Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en grei nok måned å føde i det, men det å gå høygravid i sommermånedene var drepen. Det ble fort varmt, men det er forskjellig fra person til person.

Skrevet

helt enig med ho over her.. heilt grei måned å føde i men den varmen som var i fjor så var det mildt sagt JÆVLIG å gå gravid.. neste gang skal eg prøve å få eit barn på vintern eller våren!

Skrevet

April syns jeg var en helt perfekt mnd å få barn i, gravid på vinteren..

Skrevet

Jeg håper da det... siden mini kommer ut da (håper jeg)... Har ikke vært veldig plaget av varmen til nå, de dagene det var varmt var jeg mye inne, så jeg skal nok overleve.... Og nå er jo sommeren perfekt for meg og magen min:))

Skrevet

Jeg har fått barn i mars, juni og juli. Jeg vil absolutt ikke anbefale å gå gravid på sommeren, ihvertfall ikke høygravid!

Skrevet

Perfekt med tanke på barnehagestart i hvert fall :-)

Skrevet

Jeg venter barn nr 2 i slutten av august,og forrige barn ble også født i august..jeg syns det var helt greit å gå gravid på sommeren,selvfølgelig var det varmt,men deilig å slippe å kle på seg så mye når man er stor også :o)

Kan ikke være så ille siden det er andre gang jeg skal føde i august,planlagt var det andre gang og ;)

Skrevet

fikk i februar sist.Var fint det og.Men vil ha litt mere enn 2 år imellom.Men vet ikke helt om jeg greier vente til neste vår da han er 3 år hehe...så tenkte ca 2,5 er fint...Men vil heller ikke ha for sent på året,med tanke på skolestart ol.

Skrevet

Jeg venter i februar denne gangen, det blir nesten på dagen 2,5 år mellom de. Vi brukte 1 år på å bli gravide, vi begynte prøvingen med en gang jeg fikk igjen mensen etter fødselen (da var snuppa 8 mnd). Så ikke vent for lenge med å prøve, det kan fort gå lengre tid enn forventet. Vår første satt rett etter p-pillebruk, jeg rakk ikke få igjen mensen.

Skrevet

Jeg er litt sær og har derfor følgende mening ang. å få barn i diverse månder:

Januar: Vinter, kaldt og surt.

Februar: Samme som over

Mars: Blandingsmåned

April: Regner for mye

Mai: Fin måned, varmt og godt

Juni: Samme som over

Juli: Fellesferie

August: Skolestart

September: går an, man har da hvertfall fin gravidmage sommeren før

Oktober: Begynnende høst, litt for sent på året

November: For sent på året

Desember: Vinter + Jul

Må nevne jeg har barn født i mars og desember, men skal jeg ha en til, så satser jeg på mai, juni eller september.

Skrevet

Jeg fødte i aug for tre år siden. Det var veldig lite fint vær den sommeren, men de siste to ukene før fødsel var det veeeldig varmt og jeg holdt på å renne vekk. Men det gikk jo fint. August er en perfekt mnd i forhold til barnehagestart. Og så er det er fin mnd å feire bursdag i siden man ofte kan være ute:)

Skrevet

Synes ikke det er en bra måned å få barn i!!

Holder på å omkomme i varmen her, fikk Lucas i august 05 og skal ha denne babyen i august nå. Det er kjempetungt i varmen. Slitsomt å ikke klare å gjøre morsomme sommerting med Lucas som å gå turer, dra på stranden, vandre rundt osv. har så bekkenplager at jeg må holde meg hjemme :-(

I tillegg så går det liksom mot vinter når det er august.. hvertfall her nord hvor vinteren begynner i oktober, hadde vært bedre å føde i april når det går mot noen deilige sommermåneder.

MEN, veldig praktisk mtp. barnehageoppstart og studier. Jeg er student så da er det perfekt å få barn i august. Med Lucas tok jeg ett år fri, denne gangen begynner jeg nesten rett på studiene igjen.

Skrevet

Glemte en ting: på sommern er det ofte litt småkaotisk på fødestuene. Mange som føder og mange som er på ferie. Nesten bare vikarer og sommerjobbere fra Sverige og Tyskland. De gjør en god jobb altså, men de er ikke helt innkjørt i rutinene og har kanskje en litt annen praksis enn de norske.

Skrevet

En fin mnd å ha bursdag i synes jeg,

MEN som flere nevner, å gå høygravid om sommeren er drepen!! Trodde det skulle klikke for meg siste mnd da gradestokken viste rundt 30 grader....

Skrevet

Forrige fikk jeg i februar - og denne kommer i august. Skulle jeg velge en gang til så hadde jeg valgt februar!

Kommer ikke på en eneste fordel med å gå gravid om sommeren!

Skrevet

Kommer på en fordel: Slipper å slite med å finne vinterjakker som passer!! :o)

Skrevet

:-) Men jeg har derimot måtte kjøpe flere sommerkjoler, skjørt og shorts... Pluss at leggene i den verste varmen ser ut som tømmerstokker, er ikke spesielt lekkert... :-)

Men nå er vi snart i MÅL!!!! :-)

Skrevet

Min gullgutt skulle egentlig vært født i aug men kom i jun.Med tanke på bursdagselskaper er juni en dum mnd å være født i med tanke på ferie .Skulle ønske at han var født i aug som ville vært en lettere mnd.Tror at det er en bra mnd.

Skrevet

Hehe, ja det er sant! har ikke en eneste shorts eller piratbukse som passer.. men har heldigvis en del skjørt jeg kan bruke!

Jepp, nå er vi snart ferdige!!!!!

Skrevet

Jeg har to barn født i august, og er enig med de andre at varmen på slutten av svangerskapet var ikke så festlig :)

Men ellers så syns jeg det er fint med august :)

Skrevet

Ojojoj, dette var litt sært ja! ;)

Skrevet

Alle måneder er fine å fa barn i på hver sin måte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...