Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 behøver grøt eller ikke? Han er snart 5 mnd. og jeg har tenkt til å fullamme til han er 6 mnd. Men lurer bare om på hvordan dere visste at barna deres var klar for, eller behøvde mer mat..?
Lille søtnos Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Hei! Det merker du på hans vekt og/eller hans oppførsel. Noen starter fordi babyen går dårlig opp i vekt, men de fleste begynner nok fordi babyen viser at den ikke er tilfreds etter måltid. Det kan vises ved for eksempel urolighet på natten. Min lille smurf hadde tre timers intervaller mellom amming på natten. Rett etter amming var det på den igjen. Når det hadde vart den stund begynte vi med litt grøt, og samme natten sov hun som før igjen. Noen babyer reagerer nesten motsatt av å få grøt sent så man må prøve seg frem. Dersom babyen din virker tilfreds trenger du ikke å begynne enda Han skal nok gi beskjed.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Min store baby på nærmere 7 kg bare 10 uker gammel vet jeg bare at må ha grøt tidlig!!! Jeg har ikke nok melk til denne kraftkaren.... Mens min søster sin spe jente ikke kommer til å få før 6 mnd da min søster har masse melk og jenta hoster alltid opp igjen pga stor melkestrøm.... Vet ikke om det var svar, men hvertfall erfaringer...prøv deg frem...Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 MIn baby var 7 kg allerede ved 6 uker (4 kg ved fødsel), så han har ihvertfall næringsvett. Men tviler på at jeg kan fullamme til han er 6 mnd, selv om jeg har mye melk... Blir rett og slett for slitsomt med en så stor baby.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Anonym1: da begynner èn på mme..ikke grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå