Gå til innhold

Noen her som har hatt XU og blitt gravide igjen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde SA i oktober 06 og XU i mars 07. Jeg vet det er noen andre jenter på BIM som har hatat XU og som både har blitt og ikke blitt gravide igjen. Men jeg vet ikke om noen av dere "eldre" har hatt suksess etter en XU?

Selv er jeg 34 og selv om jeg ikke har prøvd lenge etter operasjonen, har jeg tross alt bare 1 eggleder og lurer på om vi bør sette igang utrednings,- og prøverørsprosessen snart.Noen synepunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har det litt det samme som deg; hadde XU feb 06, Har også bare en eggleder,har også endometriose,så jeg blir ikke så lett gravid akkurat:(

Men på sykehuset sier dem at man har like stor sjanse å bli gravid med bare en eggelder.

Jeg har prøvd å bli gravid nå i ca 8-9 pp sier ca fordi pga jobbsituasjon får vi ikke prøvd alle gangene!

Man har jo hørt om alle historiene om at det er mange som blir gravid med en eggleder,så det er jo vel og bra!

Men jeg har likevel allerede begynt å mase på sykehuset om IVF, mulig jeg får det pga endometriosen,og så er jeg jo 35,og man blir jo ikke yngre akkurat!

Jeg ville også spurt om jeg var deg,skader jo ikke å spørre:)

Lykke til:)

Skrevet

Det er akkurat det, at sjansen for vellykket IVF eller annen assistert befruktning synker jo dramatisk etter 35 års alderen. Og det tar jo sin tid med utredning og ventelister... Jeg kunne ihvertfall ha tenkt meg å fått gjort en HSG og se om egglederen min er åpen. Det har jo litt å si for "arbeidsmoralen" om man kan si det sånn..;)

Og det stemmer jo at man kan bli gravid med bare en eggleder, selv når eggløsningen finner sted på motsatt side. Men at man har LIKE stor sjanse er feil, fruktbarheten blir redusert til 70% dersom man ikke har andre tilleggsfaktorer som reduserer den ytterligere. Alder er jo en slik tilleggsfaktor...

Men takk for svar og lykke til du også!

Skrevet

Hei. Jeg syns du skal sette igans søknad til assistert befruktning, for som legen min sa det er lang ventetid, og blir man gravid i ventetiden så er det jo det beste som kan skje. Jeg hadde også exu i mars, og står i kø for prøverør.Det viser seg at min eggleder som er igjen ikke er åpen, derfor har vi bare en mulighet igjen og det er prøverør.. Venter spent på å komme inn, det blir nok til høsten. Har du tatt undersøkelse for å se om din eggleder er åpen, hvis ikke gå til legen din slik at du kan få en henvisning til sykehus for å gjøre det.

Lykke til.

Skrevet

Takk for svar. Visste du på forhånd at den andre egglederen din også var tett eller fikk du utredning med det samme?

Jeg har et barn fra før, så det er gode muligheter for at min eggleder er åpen, men det er ikke undersøkt. Så jeg har time til gynekolog om 2 dgare, skal be om utredning og innsøkning til assistert befruktning. Så kan vi jo håpe vi får det til i mellomtiden! :)

Lykke til da, høsten er ikke langt unna vet du! :)

Skrevet

Hei Dizzie

Jeg hadde en exu i 2004 som endte med at de måtte fjerne egglederen og jeg ble gravid i gjen på første forsøk så kroppen er flott laget. Ventet med å prøve til jeg hadde hatt en mens noe legen mente var lurt og jammen satt prinsen med engang da. Jeg var da 34 år.

Jeg ble supernervøs når jeg ble gravid igjen på at det skulle ligge i den andre egglederen så jeg fikk ultralyd veldig tidlig og da så jeg at det lå der det skulle, så alt var kjempefint :-)

Vil ønske deg masse lykketil :-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...