Gå til innhold

20 000 i året på klær til 1 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser veldig mange her bruker 1500 eller mer i mnd på klær til et barn.

Plutselig følte jeg meg kjempefattig her, er det vanlig å bruke så mye altså?

Vi har begge "vanlige" jobber, men vi har ikke råd til å shoppe så masse klær til barna (eller oss selv).

Vi har vel et klesbudsjett på rundt 6000-7000 tusen i året på alle 3 (mor, far og barn på 2 år).

Er det bare vi som kjøper billige klær og kun det vi trenger her inne tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det forstår jeg ikke at dere greier og all honnør til dere for det...

1500 i mnd på klær er vel mue men 8000 i året på hvert barn...ja det blir det nok...

Skrevet

Vi har for så vidt greit med penger, men bruker ikke så mye på klær for det. Utedresser og sko er det vi kjøper helt nytt - og som vi legger en del penger i. Utover det arver han masse fra en større fetter, og det holder i massevis. Noe nytt blir det, men ikke fordi han trenger det. Mest for å tilfredstille mine shopping nykker...

Skrevet

la folk bruke pengene på det de vil da..

handler vel egentlig hva folk prioriterer og ønsker

Skrevet

Hadde man hatt så mange penger å rutte med så :o))) da hadde det vært lett å shoppe mer. Jeg handler for det meste på salg, da får jeg så mye mer for pengene.

Skrevet

Nå har jeg to barn, men det går MASSE penger. Vil tro minimum 1500 pr mnd/20.000 i året! Jeg har ærlig talt ikke regnet etter, men en tur på HM så ryker det fort 1000-1500, og da synes jeg ikke at jeg har kjøpt mye. Handler nesten like mye på Exit og Lindex også + litt på andre kjeder og noe merkeklær. Synes ikke de har mye unødvendig heller og jeg prøver å være litt flink.

Men vi har ingen å arve etter! Og vi får så og si ingenting i gaver... Liten familie, og de synes det er mest moro å kjøpe leker. Hender vi får litt av mine foreldre når de reiser, men det er ikke mange plaggene, og det er sånt de synes er moro og kanskje ikke det mest nyttige; feks penkjoler.

Da går pengene, ja!

Skrevet

Jeg tror i hvertfal ikke vi bruker mer enn dere selv om vi har to barn. Den minste kan arve alt foreløpig så hun har vi vel brukt ca 600,- på siden hun ble født i desember. Den eldste arver mye etter eldre kusiner og andre og selv bruker vi klærne til de blir utslitt. Jeg har ikke følelsen av å måtte spare selv om vi ikke bruker mye på klær.

Skrevet

Hmm...

Jeg kjøper klær ca to ganger i året, når han har vokst fra det meste han har. Da tar jeg meg en runde og plukker gensre, bukser, t-skjorter, truser, sokker, strømpebukser. Kommer vel på en tusenlapp eller to, inkludert ettpar sko eller to. Og ellers i året bruker jeg vel i snitt kanskje en hundrelapp i mnd på feks strømpebukser, t-skjorter ol om han plutselig trenger litt påfyll. Utenom kommer regntøy, ytterjakke, støvler, vinterdress, vintersko ol, men det kommer vel på 2000 på året, så alt i alt kjøper jeg vel klær for 5000 kanskje? Han arver veldig lite nå, i forhold til før, da arvet han alt av yttertøy og bruksklær. Det var tider det.

Skrevet

20.000 i året pr barn går vel under kategorien vannvittig for min del, ja.

Vi bruker nok ca likt som dere, 6-7000 for hele familien på 4. (Men nå arver jo minsta fra eldste da, så er lite hun trenger. Og det vil jo bli litt dyrere nå når eldste har kommet opp i en alder der han ikke får så mye klær i bursdag og julepresanger lenger. (Selv om jeg prøver å hinte om at han ønsker seg klær også, ikke bare leker, det får de jo vanligvis alt for mye av likevel)

Vi voksne kjøper svært lite klær, og kjøper bilig når vi kjøper, og vi kjøper lite klær til barna også. Eldste har to-tre bukser som passer, 5 t-skjorter og fire gensere, det er det han har. Men det holder. VAskemaskinen går i ett, men jeg vil heller det enn at han har så mange klær at de aldri blir slitt.

Vi kjøper nok i gjennomsnitt et plagg til barna i mnd...

Så vi går nok under kategorien "kjøper kun på behovsbasis, og billig når vi kjøper", ja. Ikke har vi råd til noe annet heller, men hadde vi hatt skikkelig god råd, f.eks 700.000 i årslønn tilsammen, kan det nok være jeg hadde brukt mer penger på klær til ungene.

Skrevet

1500 i mnd??? hva skal de med så masse klær da? for de må jo bli utrolig mye eller? jeg har ikke noe fast mnds beløp, handler når jeg finner noe fint, 1 mnd kan det være en ting til 100 kr en anen mnd kan jeg handle for 1000 kr. Men 1500 i mnd syntes jeg hørtes fryktelig mye ut :-S 8000 i året hørtes forsåvidt fryktelig lite ut så det forstår jeg ikke helt hvordan du får til :)

Skrevet

Det er ikke vanskelig her i gården:o)

Sånn som nå når det var varmt måtte han ha helt ny sommergarderobe.. På HM kan jeg finne noe fint, men klær med spidermann o.l det kjøper jeg ikke. Blander litt, kjøper litt på Lindex f.eks og litt i dyrere barnebutikker.

Han har ekstra skift i barnehagen, og klærne er ofte med jordbærflekker eller tusjflekker. Går det ikke av i maskinen, går de i dunken, enkelt og greit!

I beina vokser han fort, og trenger jo både sandaler og to par sko! Fullt utstyr og dresser med regntøy trenger han til bhg.

Og til slutt er jeg glad i å kle ham pent og liker å bruke penger på det, så ja, da flyr pengene fort, hi hi..

Hadde jo ikke handlet klær om vi ikke hadde hatt råd da selvfølgelig! Men, det er min prioritering.

Skrevet

Hvis du har to barn blir det fort dyrt hvertfall.! Tenker du vinterdresser til 1000 kr stk, sko til til sammen et par tusen (vintersko, gummistøvler, sandaler, høstsko/joggesko, pensko osv), sommergarderobe, vintergarderobe, pentøy, yttertøy, regntøy, ulltøy osv osv.. Men med ett barn synes jeg egentlig det høres mye ut med 20 000 i året, men greier det nok fint selv :-)

Skrevet

...og jeg har to barn altså..! Hadde ikke brukt så mye penger på ETT barn..! Det høres vanvittig ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...