Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 føde jeg.... Uff.. Jeg har noen dager hvor jeg er såååå sikker på at alt kommer til å gå greit og fødselen kommer til å gå mye bedre enn forventa.. Og så har jeg dagene som i dag.. Hvor jeg nesten ikke kan slutte og grine fordi jeg gruer meg sånn... Hjelper vel ikke akkurat at jeg hadde mareritt i natt.. Det begynte som en fin drøm. Jeg var innom barneskolen min for å prate med favorittlæreren min fra den tida(jeg hadde tilogmed høygravid mage,sånn som i virkeligheten).. Vi prata og hadde det kjempe koselig. Og så skulle jeg gå,men han ville ikke la meg gå.. Og så tok han fram tissen og drev og gnei den på meg mens jeg prøvde å komme meg unna.... Kom meg unna tilslutt.. Siste jeg husker er at jeg kikka på han i vantro og ikke kunne skjønne åssen HAN kunne gjøre noe sånt mot meg... Han som visste hvor tøft jeg har hatt det gjennom livet.. Våkna opp og tårene bare rant... Har opplevd psykiske overgrep i barndommen og fysiske i voksen alder,men aldri noe som har innvolvert en lærer... Nå virker det som at alle følelsene fra gammelt av kommer tilbake og de gjør at livet blir skikkelig kjipt og tanken på fødselen og at en gjeng med folk skal se meg "der nede" blir til et våkent mareritt.... Og ikke får jeg tak på jm/psyk.sykepleier som jeg har prata med om angsten min. Og terapeuten er på ferie.... Syns alle er på ferie for tida... *gjemme seg inne i en mørk krok og grine*
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Håper du får tak i jordmora sånn at du får prata om dette, det er viktig! Du kan helt sikkert få KS hvis du vil det. Overgrep tas veldig på alvor når det er snakk om fødselsangst/ks.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Få tak i en jm på føden og få en samtale fortest mulig dersom det er nært termin! Dette må du få snakket om, sånn at de vet det, og at fødselen legges opp etter dine følelser og ønsker. Det er ikke unaturlig at det kommer opp minner og vanskelige følelser, selv opplever jeg stadig mindre hyggelige drømmer om traumer jeg har hatt for tiden. Det er hormonene som jobber, og da kommer det gjerne mye sårt til overflaten. De er veldig flinke og diskrete på hvem som "ser der nede", så forsøk å få tak i noen du kan snakke med om dette. Det står vel i papirene dine på sykehuset at du sliter med en del kanskje? Stor klem, og husk at dette ordner seg helt, helt sikkert for deg!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 *HI* De har papirer på meg. Har hatt flere samtaler med jm og lege. Men de er veldig tvetydige.. En sier en ting og den andre sier en annen... Og jeg foretrekker det jm sier.. Men som ho sier,det er legen som bestemmer hva jeg får innvilga eller ei,ho kan ikke love noe. Er noen uker igjen til termin.. Ca 6 1/2... Har levert ønskeliste over hvordan jeg ønsker at det skal være under fødselen,og jm er veldig gira på at dette skal gå bra,mens legen er mer tilbakeholden og sier at tja,mulighetene er der jo,men det er ikke sikkert vi får det helt til... Flere ting var visst "vanskelige". Altså,jeg er ikke en vanskelig person. Jeg skrev til og med at jeg ønsker at de fleste som er inne på fødestua er kvinner,men jeg forstår at det er vanskelig da man ikke styrer hvem som har vakt. Jeg føler jeg kunne ha skrevet en "vanskeligere" liste...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Enig med de over,- snakk videre med jordmor. Jeg tror også at du er i ferd med å bearbeide mye selv, at kroppen din nå gjør det den kan for at du skal komme over litt av det vonde og bli klar til fødselen. Det kan skje mye på 6 uker og du er nok i gang med bearbeiding! Har selv noen sinnsyke mareritt og er skremt over mitt eget hode! Fikk høre at det er på sett og vis er positivt å gå gjennom litt vond fase i forkant av fødsel. Letter trykket litt....Lista di høres ikke vanskelig ut! Så konkret ønske om å ha kun kvinnelige hjelpere må være et greit! Og om det ikke er praktisk mulig så kan de evt komme med en forklaring til deg under fødselen. Jo mer de vet (eks via en ønskeliste) jo bedre kan de hjelpe deg under fødsel- jeg tror du gjør lurt i å fortelle så mye som mulig nå på forhånd. Lykke til,- jeg tror det går glimrende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå