Luans mamma Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Hvor lenge går det mellom hver gang dere ammer? Og da lurer jeg på å amme en nyfødt, som er ca. 1 uke gammel. Jeg vet at de raser litt ned i vekt i starten og skal ha godt med mat den første tida... Og vekker dere babyen for å mate den? Jeg ammer min lille gutt og han suger godt i ca. en halvtimes tid på en pupp. Virker han ikke fornøyd, går jeg over til den andre puppen. Deretter sover han i 3-4 timer. I natt sov han i 4 1/2 time og viste ingen tegn til å ville våkne. På barselavdelingen sa pleierskerne at de skulle ha mat hver 3. - 4. time og at man måtte vekke dem nå i starten. Så da vekket jeg ham og ga ham mat. Men synes jo det er litt ille å måtte vekke disse søte, små fra deres dype søvn da...
MissUnderCover Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å vekke vesla, hvis det ikke gikk kjempelenge mellom hver gang hun våknet.. (6t+++) så jeg vekket hu ikke når hu var ei uke, (og gjør ikke enda) for å mate... så lenge de spiser godt ellers...
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Vi måtte vekke vår gutt hver 3. time for å gi han mat. Nå må det sies at han hadde gulsott og dermed ikke noe sultfølelse, i tillegg var han 3,5 uker for tidlig født... vi vekka han med å kle av han. Da ble han vekket litt om litt med at det ble kjøligere og kjøligere...
MissUnderCover Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 åja du spurte om mer.. Det varierer hvor lenge det går mellom måltidene, alt i fra en og en halv time til tre på dagen, lenger på natta fordi snuppa sover..
Luans mamma Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2007 Tusen takk for svar! Han er jo frisk og fin og spiser godt, så da skal jeg la ham sove fra nå av...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå