Gå til innhold

arbeidsgiver beskjed om perm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin om en mnd, og har bare gitt arb.giver muntlig beskjed om når jeg går ut i perm. Jeg har termin 5 aug,og siden det er 3 uker før termin man går ut,har jeg sagt at jeg går ut 15,juli.Men jeg synes det er litt rart at de ikke har noe skriftlig søknad eller skjema man må fylle ut. Har jo bare søkt om foreldrepenger hos nav,ikke fått noe svar fra de heller...Men arb giver spurte meg igår om jeg skulle ha permisjon med 100% eller 80%...Hva er vanlig praksis her egentlig?Husker ikke engang hvordan jeg gjorde det sist...

huff så rotete dette ble da, håper noen kan svare meg likevel:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig praksis er å søke arbeidsgiver om permisjon på et ark. Skrive noen linjer om når du skal ut i permisjon, om hvor stor lønnsdekning du velger (80% eller 100%, det samme som du søker om hos NAV), hvor lenge omtrent du regner med å være ute i permisjon og eventuelt om du tenker å gå i redusert stilling når du kommer tilbake (dette kan du nok vente litt med regner jeg med).

Helst skal arbeidsgiver ha denne søknaden innen 3 mnd før du går ut i permisjon slik at h*n får tid til å ansette vikar etc. Dette følger av regelverket som regulerer forholdet arbeidsgiver - arbeidstaker og motsatt:)

Skrevet

Jeg ville uansett ha søkt skriftlig på permisjonen, for at ingen misforståelser skal oppstå under permisjonen om når du skal tilbake etter perm. Også for å sikre deg at ikke arb.giver plutselig forlanger at du skal tilbake tidligere enn du mener, fordi muntlige avtaler er svært vanskelig å bevise i etterkant.

Skrevet

På vår arbeidsplass har vi et skjema som skalfylles ut og leveres arbeidsgiver.

der står det når du har termin, når permisjonen starter, hvor lenge den varer, om du skal 80%lønn i 1år eller 100%lønn i 10mnd osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...