Gå til innhold

Noen som kjenner seg igjen hehe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge kilder topper samværskonflikter seg i og før sommerferien. Her er noen av «metodene» som går igjen:

* En av foreldrene vil ikke å inngå en klar avtale om når og hvor lenge de skal ha barna.

* Mor gir beskjed til far med få dagers varsel at «du kan begynne dine to ukers ferie med barna i neste uke».

* Far henter ikke barna når han har sagt han skal. Mor må ta ansvaret selv om hun kanskje er i full jobb i perioden.

* Mor leverer barna til far kort tid før utenlandsflyet går. Dessverre har hun «glemt» passene.

* Den som har den daglige omsorgen nekter å levere ut passene fordi han/hun ikke vil la barna dra for langt bort.

* Den ene forelderen vil ha kontroll også når barna er hos den andre, og ringer stadig om hvor de er og hva de gjør.

* Den ene forelderen overleverer barna noen dager etter at ferien skulle starte.

Jeg kjenner meg igjen i 4 av punktene! Tydeligvis mange som praktiserer toskeskap :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, heldigvis kjenner jeg meg ikke igjen på noen av punktene. Her er det mor som har ferie med poden for tiden, og far har ringt en gang for å snakke med han. Rett og slett for å la de ha ferie i fred for oss:) Men vi har tekstet en del med mor og sendt hilsener sånn at han vet at vi husker på han (men det gjør vi i hverdagen også). Avtalen er klar, om en uke kommer han til oss og skal være her i to uker. Siden jeg er gravid og ikke har så lyst å reise vekk, så blir vi i hovedsak hjemme. Far og sønn tar noen dagsturer hit og dit bare...

Og passet til ungen ligger faktisk her, hehe. Det er som regel vi som tar han med til utlandet likevel, men skulle mor ha bruk for det får hun det selvfølgelig når hun vil.

Det er trist at man ikke kan samarbeide om en så enkel ting som ferie... og det gjelder egentlig begge parter, for det finnes toskete mødre og toskete fedre - for ikke å snakke om toskete steforeldre av ymse slag:)

Skrevet

Jeg kjenner meg heldigvis heller ikke igjen. Leste om Kari Moxnes som har forsket mye på skilsmissebarn og konflikter. Hun sier at foreldrene krangler om å ikke ha barna i sommerferien, og om å ha dem i jula. Det er vel kanskje hente fra henne de puntkene du skriver om?

Hun sier videre at det bare er i 10 % av tilfellene det er noe særlig med konflikter. SÅ vi er nok innenfor de 90 % som samarbeider bra også om ferier, men jeg skal ikke legge skjul på at det innimellom er kameler. Noen er også så store at de ikke lar seg svelge hele:-)

Skrevet

For sikkerhets skyld; litt dårlig formulert. Jeg kjenner meg ikke igjen i punktene, jeg kjenner igjen handlingene fra mor :)

Ja har svelgt noen kameler jeg også, av den skikkelig hårete typen, men som regel ordner alt seg til det beste :)

HI

Skrevet

Nei, kjenner meg ikke igjen i dette.

Kan forøvrig nevnes at jeg skal ha fire uker ferie med mitt barn, far har kun èn uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...