To trollunger + en spire Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Når forretten ryddes vekk og venter på hovedretten - blir det da "dødtid". Selv kan jeg ikke huske det i de brylulp jeg har vært i. Toastmasteren vår mener det og ønsker å fylle tiden med presentasjon av alle gjester. Skrev i ett tidligere innlegg at jeg mener det er for tidkrevende og unødvendig. Hva er gjort i dette tidsrommet i de bryllupene dere har vært i. Må det skje noe hele tiden?
Fraggelhysa! Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Nei det blir det ikke. Forrett og hovedrett går rett etter hverandre.
TA 1980 Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Vi skal og ha forrett og hovedrett rett etter hverandre..Blir ikke mye dødtid der.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Blir det dødtid så er vel ikke det lenge isåfall, og da kan jo gjestene få litt tid til å prate sammen..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Presentasjon av gjester er unødvendig, og så mye dødtid blir det ikke mellom to retter. Sørg for at ting går som smurt, så blir det lite dødtid.
selfangerkjerringa Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Den lille dødtida som blir mellom forrett og hovedrett er fin å ta med ro, ikke styre gjennom en lang presentasjon (jeg er forøvrig enig med HI - det er unødvendig med denne presentasjonen når dere har bordkart med forklaringer). Hvis man på død og liv vil fylle dødtida med noe passer det bedre med en tale eller en sang (hvis man vil ha sånt da). Dessuten bruker gjestene ofte å klirre på glassene så brudeparet skal opp på stolene og kysse. Se det for deg: servitørene rydder vekk fat og bestikk rundt dere, det blir klirra på glassene for "stolkyss", og så blir hovedretten servert. Skal man tyne inn en langdryg gjestepresentasjon oppi dette? Jeg ville sagt pent nei til toastmasters forslag.
To trollunger + en spire Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2007 Takk for gode svar som er helt etter min mening. Vanskelig når toastmasteren er like bestemt som meg selv ;-) MEN det er vår dag og da mener jeg at det er brudeparets ønske som skal respekteres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå